S’hi han traslladat 251 persones i prop de 43.000 capses de documentació judicial (6,2 km lineals)
 
La concentració d’aquests jutjats a la Ciutat de la Justícia suposa una millora en la gestió i eficiència dels tràmits judicials i implica un estalvi de gairebé tres milions d’euros
 
 
El Departament de Justícia ha finalitzat la segona fase de trasllat dels diferents jutjats contenciosos administratius de Barcelona a la seva nova ubicació a la Ciutat de la Justícia.
 
S’hi han traslladat els jutjats contenciosos del núm. 1 al 17, procedents de la Ronda Universitat, 18. Això ha comportat un moviment de 142 persones en aquesta segona fase, que, tenint en compte les ja traslladades dels tres jutjats d’executòries socials i del SAC social, sumen un total de 251 persones. També s’ha traslladat l’arxiu d’aquests jutjats i el Deganat Contenciós Administratiu i la biblioteca.
 
El trasllat, que ha estat a càrrec del CIRE (Centre d’Iniciatives per a la Reinserció), amb 31 interns de les brigades d’exteriors, s’ha fet de forma progressiva des de mitjan setembre fins ara. Amb aquesta operació, el Departament de Justícia ha concentrat en un únic espai diversos òrgans judicials de Barcelona, que es trobaven disseminats en diferents edificis de la ciutat, i ha millorat la mobilitat dels operadors jurídics.
 
La planificació dels trasllats dels jutjats d’executòries socials i contenciosos administratius de Barcelona a la Ciutat de la Justícia ha comportat, entre altres actuacions, el moviment de la documentació processal actualment arxivada als arxius de gestió i a l’Arxiu Central, així com la documentació en tràmit. En total s’hi han traslladat 42.788 capses / 6.225,60 metres lineals (6,2 km/l) de documentació judicial.
 
La documentació que s’ha traslladat a la Ciutat de la Justícia ha estat objecte d’un tractament previ, consistent en el control, identificació i etiquetatge de la documentació arxivada prèviament pels funcionaris per ser traslladada als respectius arxius de gestió. També s’ha fet un tractament de neteja, classificació, ordenació, encapsament i inventari de la documentació antiga pendent d’arxivar per ser traslladada a l’Arxiu Central.
 
La documentació tractada i preparada s’ha desglossat en volums d’acord amb la seva ubicació d’origen, corresponent a cadascuna de les etapes del cicle vital de la documentació: documentació en tràmit, arxiu de gestió, arxiu central i arxiu territorial.
 
Amb la concentració dels òrgans judicials, el Departament de Justícia pretén millorar el seu funcionament diari ja que aquests òrgans podran usar els serveis comuns ubicats a la Ciutat de la Justícia, de manera que faran els tràmits judicials més eficients i àgils. A més, també s’aconseguirà un estalvi de gairebé tres milions d’euros en concepte de lloguer dels espais que ocupaven fins ara.