Cultura

Un clip sobre 'El diari d'Anna Frank', guanyador del primer concurs de 'booktrailers' del Departament de Cultura

query_builder   29 novembre 2013 19:00

event_note Nota de premsa

Un clip sobre 'El diari d'Anna Frank', guanyador del primer concurs de 'booktrailers' del Departament de Cultura

  • El jurat ha seleccionat un vídeo sobre ‘Oldboy’ de Garon Tsuchiya com al més creatiu i un treball audiovisual sobre ‘Momo’ de Michael Ende amb el premi al millor guió
 
  • El internautes han votat a través de YouTube i Vimeo el ‘booktrailer’ sobre ‘L’estiu dels texans blaus’ d’Ann Bashares com al més popular
 
  • L’acte de lliurament dels premis s’ha fet aquesta tarda a la Filmoteca de Catalunya
 
  • Es tracta de la primera edició d’un concurs adreçat a joves de 14 a 18 anys i promogut des del Servei de Biblioteques
 
 
Un clip sobre El diari d’Anna Frank ha estat el guanyador del primer concurs de booktrailers del Departament de Cultura. L’equip participant sota el nom “Curt de Gambals” a través de la Biblioteca de Viladecans (Baix Llobregat) s’ha endut, doncs, el guardó al millor booktrailer del jurat.
 
Aquest jurat ha seleccionat el vídeo sobre Oldboy de Garon Tsuchiya, presentat per l’equip “Anothink” a través de la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró (Maresme), ha estat designat el més creatiu. De la seva banda, el treball audiovisual sobre Momo de Michael Ende, presentat per l’equip “Els Overs” a través de la Biblioteca Francesca Bonnemaison de Barcelona, ha estat distingit amb el premi al millor guió.
 
Cada categoria ha distingit també 2 finalistes. Pel que fa a la categoria de millor booktrailer, els finalistes han estat, d’una banda, l’equip “Xafatolls” de la Biblioteca Margarida de Montferrat de Balaguer (Noguera) amb el clip sobre El que et cau dels ulls de Gabriele Picco. I de l’altra, l’equip “Llibrelectors” de la Biblioteca Can Baratau de Tiana (Maresme) amb el booktrailer sobre Pulsacions de Javier Ruescas i Francesc Miralles.
 
En la categoria de millor creativitat, han quedat finalistes, d’una banda, l’equip “The Beatles” de la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró amb el vídeo sobre El Club de los Corazones Solitarios d’Elizabeth Eulberg. I de l’altra, l’equip “El fuckers” de la mateixa biblioteca amb el treball sobre Apocalipsis Z. Los días oscuros de Manuel Loureiro.
 
Pel que fa a la categoria de millor guió, els finalistes han estat l’equip “ÈlsJud’s Films” de la Biblioteca Pública de Cassà de la Selva amb l’audiovisual sobre Els jocs de la fam de Suzanne Collins, d’una banda, i l’equip “Streetwall” de la Biblioteca Pau Vila de Molins de Rei (Baix Llobregat) amb el booktrailer sobre Diari d’un skin d’Antonio Salas, de l’altra.
 
A més, el públic podia votar pel seu booktrailer preferit a través de les plataformes YouTube i Vimeo. El que ha acumulat més suports ha estat el bookmovie sobre L’estiu dels texans blaus d’Ann Bashares, presentat per l’equip “Ferran Pro” a través de la Biblioteca Margarida de Montferrat. Així doncs, ha estat el guanyador del Premi del Públic.
 
Tots els guanyadors s’han endut un lector d’ebooks. Tant guanyadors com finalistes han rebut com a premis invitacions i marxandatge de la Filmoteca de Catalunya, visites al diari Ara i un lot de llibres. A més, tots els participants al concurs han rebut un lot de llibres.
 
El lliurament de premis i obsequis s’ha dut a terme en el transcurs d’un acte a la Filmoteca de Catalunya, que ha reunit tots els finalistes i la pràctica totalitat dels participants en el concurs, promogut des del Servei de Biblioteques i adreçat a joves de 14 a 18 anys. L’acte ha estat conduït pel periodista i escriptor Rafael Vallbona.
 
Aquí podeu veure una selecció dels booktrailers participants: https://www.dropbox.com/sh/hybj88wlga3pgez/A4zlWB9GOt.
 
Els concursants han realitzat clips al voltant d’autors catalans com Silvia Soler, Jordi Sierra i Fabra, Albert Espinosa i Mercè Rodoreda, entre d’altres; autors espanyols com Blue Jeans i Carlos Ruiz Zafón, entre d’altres, i foranis com JRR Tolkien i RJ Palacio, per citar-ne alguns més.
 
Les biblioteques que han reunit un major nombre de grups participants han estat la Pompeu Fabra de Mataró, amb 9; la Pau Vila de Molins de Rei, amb 6, i la Maria Barbal de Tremp, amb 5.
 
El Departament de Cultura ha cercat l’objectiu d’ animar els adolescents i els joves a difondre el seus llibres favorits a través de clips publicitaris realitzats per mitjà de qualsevol tècnica audiovisual, fos un rodatge amb actors o una videoanimació, per exemple.
 
El concurs ha acomplert l’objectiu de promoure la lectura entre els adolescents i els joves, millorar la relació i serveis de les biblioteques públiques envers aquest públic i fomentar el desenvolupament d’habilitats digitals, creatives i col·laboratives dels joves lectors.
 
El jurat del concurs l’han conformat una dotzena de professionals especialitzats en literatura, edició, arts escèniques, cinema, vídeo, Internet i màrqueting. Són el director de la Filmoteca de Catalunya, Esteve Riambau; la cap del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, Carme Fenoll; el president del Gremi de Llibreters de Catalunya, Antoni Daura; el secretari general del Gremi d’Editors de Catalunya, Segimon Borràs; el bibliotecari de la Biblioteca Josep Soler Vidal de Gavà, Jaume Vilarrubí; el músic i actor Andreu Rifé; les escriptores Gemma Lienas, Hypatia Pétriz i Neus Arqués; el cap de la secció de Mèdia del diari Ara, Alex Gutiérrez; la professora de màrqueting de la Facultat de Biblioteconomia de la Universitat de Barcelona, Àngels Massísimo, i la responsable de Nous Formats i directora del projecte LletrA a la Universitat Oberta de Catalunya, Teresa Férriz Roure.
 
 
I Concurs de ‘booktrailers’
 
El Departament de Cultura, a través del Servei de Biblioteques i amb la col·laboració de l’empresa Bookmovies, ha organitzat el concurs a través del web http://www.booktrailer.cat.
 
El concurs de booktrailers compta amb el suport del Gremi de Llibreters de Catalunya i la col·laboració de la Filmoteca de Catalunya, el diari Ara i el Gremi d’Editors de Catalunya. També hi col·laboren 14 editorials: Alfaguara, Ediciones B, Bambú Lector, Bromera, Cruïlla, Destino, Edebé, Everest, Fanbooks, La Galera, Macmillan, Maeva, Montena i Tomboktu. De la seva banda, Clack, Webbambu i Spread són partners del concurs.
 
 
La lectura entre els joves
 
El darrer estudi del consum cultural dels catalans, fet pel Baròmetre de la comunicació i la cultura en base a les dades de 2012, indica que el 62,8% dels joves entre 14 i 17 anys de Catalunya són lectors de llibres.