Està previst que es posi en funcionament a principis de febrer de l’any vinent
 
 
El Departament de Justícia, amb el suport del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i la Secretaria de Govern del TSJC, ha donat el tret de sortida a la implementació de l'oficina judicial al partit judicial d'Olot, amb la celebració d'una jornada de treball adreçada a tots els integrants dels òrgans judicials d’aquest partit judicial, així com als operadors jurídics i sindicats.
 
En la Jornada s’ha explicat l’abast del projecte, els pilars en què es fonamenta l’oficina judicial i els passos i calendari que cal seguir en el procés d’acoblament del personal.
 
També s’ha exposat la planificació i organització dels treballs, la implantació de nous mòduls informàtics, així com les relacions de llocs de treball, el procés d’adaptació dels funcionaris als nous llocs de treball i el funcionament dels concursos específics i generals.
 
Hi han intervingut el secretari general del Departament, Enric Colet; la subdirectora general de Planificació i Programes de la Direcció General de Modernització de l’Administració de Justícia, i la subdirectora general de Recursos Humans i Econòmics de la Secretaria de Relacions amb l’Administració de Justícia.
 
En el partit judicial d’Olot es posaran en funcionament les unitats processals de suport directe –que assisteixen els jutges en la funció jurisdiccional– i el Servei Comú Processal General. Així doncs, les unitats processals de suport directe continuaran assumint la tramitació i l’execució dels assumptes.
 
Està previst que a principis de febrer s’implanti aquest nou model organitzatiu a Olot, després d’una prova pilot que es va iniciar el 2008 amb la introducció del Servei Comú Processal General, que assumeix tasques de suport, com ara registre, correu, actes de comunicació, arxiu, atenció ciutadana, etc.
 
 
Nova organització judicial
 
La implementació de l’oficina judicial a Olot –i a Girona, al setembre de 2012– suposa un procés de transformació de l’Administració de justícia a Catalunya. Aquest nou model, orientat a oferir un millor servei públic, es basa en la compactació de funcions en serveis comuns, millora del suport a la funció jurisdiccional, establiment de metodologies de treball, enfortiment de mecanismes de direcció i ús de les tecnologies de la informació i la comunicació com a instrument principal de treball, entre altres. Es modifica el model de funcionament dels òrgans judicials des del punt de vista organitzatiu, de recursos humans, TIC i edificis.
 
Amb una major racionalització dels recursos en la nova organització i un ús generalitzat de les TIC, el Departament de Justícia continua apostant perquè l’Administració de justícia esdevingui més funcional i ofereixi, per tant, un millor servei tant als professionals implicats com als ciutadans en general.