El Govern ha donat impuls avui a dues actuacions de millora a la xarxa viària de Ponent i a la del Camp de Tarragona. Es tracta del desdoblament i perllongament cap a l’est de la variant sud de Lleida i de la construcció de la variant de les Borges del Camp. El Govern ha aprovat l’ocupació urgent dels béns i drets afectats per aquestes dues obres, que sumen una inversió total de 45,5 milions d’euros.
Variant sud de Lleida
La Generalitat ha projectat el perllongament en forma d’autovia de la variant sud de Lleida, amb l’objectiu de tancar amb l’A-2 una anella viària d’alta capacitat al voltant de Lleida, en un esquema recollit al Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya.
Les obres que ara el Govern impulsa consisteixen en el desdoblament de la variant i en la seva prolongació fins a connectar-la amb l’LL-11. Els treballs, adjudicats per un import de 38,5 milions d’euros, començaran la propera primavera i tindran un termini d’execució de 33 mesos.
Així, aquesta actuació permetrà, d’una banda, ampliar la carreteraexistent dels dos carrils de circulació que té actualment a quatre carrils, i, de l’altra, perllongar-la dels 4,5 quilòmetres actuals fins als 8,4 quilòmetres, en direcció nord-est, fins a enllaçar amb l’LL-11.
- L’eixamplamentde la variant es durà a terme a partir de la calçada actual i s’adaptaran els enllaços existents: enllaç amb l’LL-12 (autovia de penetració a Lleida des de l’AP-2), la C-230a (carretera d’Albatàrrec), amb l’L-702 (des del barri de la Bordeta fins a Artesa de Lleida), i amb la C-13 (cap a Balaguer).
- El perllongament de la variant s’inicia amb un enllaç direccional inicial amb la C-13 (de continuïtat de la C-13 cap al seu antic recorregut i de connexió cap al nou tram de la variant sud). D’altra banda, es preveu un enllaç amb l’N-240 format per una rotonda a diferent nivell, sota el tronc de l’autovia.
Les obres inclouran la formació de calçades laterals entre aquest enllaç amb l’N-240 i l’accés a la CIM Lleida. A la zona de la CIM, es construirà un pas inferior per a connectar-la des de les calçades laterals. Finalment, la variant connectarà amb l’LL-11, en una rotonda ja existent que actualment connecta amb un camí cap a Alcoletge i que també s’adaptarà.
El tram de connexió entre l’LL-11 i l’A-2 es definirà conjuntament amb el Ministeri de Foment per a garantir-ne la compatibilitat amb el desdoblament de l’N-240 entre Montblanc i Lleida. Finalment, cal indicar que la Generalitat té en fase d’informació pública el perllongament de la variant sud de Lleida cap a l’oest.