En relació a la situació del bloc ocupat al carrer del Dr. Castany, 91 de Salt, l’Agència de l’Habitatge de Catalunya manifesta:

• Les negociacions amb la PAH de Girona per trobar una solució a la situació de les persones que ocupen irregularment aquest bloc es van iniciar el passat 3 d’octubre, ara fa dos mesos, i des de llavors s’estan oferint alternatives d’allotjament a les famílies que ho han sol·licitat, ja sigui a través de la Mesa d’Emergències o d’altres línies d’ajuts que disposa l’Agència, amb l’única condició que acreditin que compleixen els requisits establerts per accedir als programes socials d’habitatge.

• Si la situació no s’ha desbloquejat és per l’obstrucció d’alguns membres de la PAH de Girona que volen instrumentalitzar aquesta negociació i utilitzar-la amb afany propagandístic.

• L’Agència lamenta que la PAH de Girona utilitzi la situació de bona part de les famílies que han ocupat el bloc, posant en risc els avenços aconseguits en les darreres setmanes, amb la demanda ara d’un local sense que s’hagi fet cap petició formal per part d’una entitat o associació legalment constituïda.

• L’Agència de l’Habitatge de Catalunya actua sempre a través de la legalitat i ofereix i oferirà en el cas del bloc de Salt les mateixes solucions que a la resta de municipis de Catalunya.

Nota de premsa