Educació

La consellera Irene Rigau veu en la Lomce "la manera més sibil·lina de recentralitzar"

query_builder   12 desembre 2013 11:51

event_note Nota de premsa

La consellera Irene Rigau veu en la Lomce "la manera més sibil·lina de recentralitzar"

 

  • La titular d’Ensenyament també ha assenyalat que “enlloc de pertànyer a un estat plurilingüístic i plurinacional ara volen que la gent tingui sentiment de pertinença a un estat uniforme”

 

 
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat, en resposta a les declaracions de la secretaria general del PP, María Dolores de Cospedal, sobre que havia estat un error transferir les competències d’educació a les comunitats autònomes, que “el que volen fer és retirar-les, no de moment amb un real decret que faci retornar les competències sinó obligant a impartir els coneixements i els continguts de manera uniforme a tot l’estat. És la manera més sibil·lina de recentralitzar”. La titular d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions aquest matí una entrevista al Matí de Catalunya Ràdio.
 
En aquest sentit, la consellera Rigau ha declarat que “tota la Lomce és una llei pensada per recentralitzar el sistema i fer que les comunitats autònomes pràcticament quedin amb competències de delegació regional”. Irene Rigau ha afegit que “quan ella diu que ens vam equivocar, nosaltres només podem lamentar que en el moment de traspassos i negociacions no aconseguíssim competències exclusives en educació per Catalunya”. També ha destacat que, “quan ella diu que això dóna sentit de pertinença és veritat, l’educació dóna sentit de pertinença, el que passa és que enlloc de pertànyer a un estat plurilingüístic i plurinacional ara volen que la gent tingui sentiment de pertinença a un estat uniforme”.
 
Irene Rigau també ha parlat sobre les valoracions de l’analista de l’OCDE, Pablo Zoido, en relació a les seves declaracions sobre la diversitat d’alumnat a les aules catalanes i els resultats de l’informe PISA 2012. La consellera d’Ensenyament ha remarcat que “nosaltres ho explicàvem des de la perspectiva positiva que no s’ha subratllat: vam dir que els infants que han vingut amb el sistema educatiu començat han reduït la diferència amb els nostres” i que “el que és important és saber si estem fent el que toca perquè no hi hagi diferències futures”. A més, Irene Rigau ha dit que “curiosament els mateixos informes PISA dediquen tot un capítol a l’efecte de la immigració i sobretot dels infants que viuen en famílies de llengües no coincidents de les del país”.
 
La titular d’Ensenyament, a tall d’exemple, ha explicat que “quan els albanesos van a Grècia tenen més bon resultats que quan van a Suïssa, està estudiat”. Ha assenyalat que “el que hem de fer és enfortir més el reforç individual a aquests nois, i això és una mica la línia del que fèiem en el primer i segon d’ESO –amb el Pla Intensiu de Millora– per garantir bé el domini instrumental”. La consellera Rigau ha afirmat que en les aules d’acollida “hem tractat molt la llengua” i que la puntuació més alta en els resultats de l’informe PISA ha estat en comprensió lectora. “Des del punt de vista de la cohesió social, si hi hagués un PISA, Catalunya trauria el número 1”, ha conclòs la consellera.
 
 
12 de desembre de 2013