El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del director dels Serveis Territorials del Departament a Barcelona, Marià Morera, ha inaugurat, aquesta tarda, al Prat de Llobregat, la 40a Fira Avícola de la Raça Prat, 11a Mostra d’Entitats i 26a Mostra Comercial del Prat de Llobregat, ha presidit la presentació de la campanya “#potablavapower”, i també ha visitat, entre altres, l’estand de l’Associació de Gastronomia i Turisme del Prat i Baix Llobregat.
Josep Maria Pelegrí, que ha volgut fer palès el reconeixement a “l’esforç realitzat pel sector avícola català en l’adaptació a la nova normativa comunitària de benestar animal”, ha destacat la importància d’aquest certamen del Prat de Llobregat, que combina la tradició i la identitat que aporten els productes de la terra, com el pollastre pota blava i la carxofa Prat, i que dinamitza i projecta l'activitat econòmica local, la restauració, el comerç i la vida associativa de la ciutat.
En aquesta línia, Pelegrí també ha remarcat la necessitat de “diferenciar els nostres productes agroalimentaris amb distintius d’origen i qualitat com és la raça Prat”, que gaudeix del segell d'Indicació Geogràfica Protegida (IGP) que atorga la Unió Europea (UE), i de projectar-los.
I en aquest sentit, val a dir que, durant els dies de Fira, una vintena de restaurants del Prat oferiran als seus clients el Menú de Fira, elaborat amb pollastre pota blava i carxofa Prat, i que entre les novetats destacades d'enguany figura el sector Fira Tapa, situat dins el pavelló de l'Espai Gastronòmic, amb una suggerent proposta gastronòmica de tapes i platets de la restauració local, i que és el tancament de la ruta Quinto Tapa d'enguany.
A més, entre altres activitats que ofereix el certamen, el Mercat de Pagès setmanal amb productes frescos del Parc Agrari del Baix Llobregat, es traslladarà al recinte firal, diumenge al matí, i l'Ajuntament ha convocat un concurs d'Instagram que, sota el hashtag #potablavapower, vol aplegar fotografies que demostrin que la gent del Prat considera el pota blava com un símbol de pertinença i d'orgull ciutadà. Així, l'estand municipal d’any està centrat en el #potablavapower.