• La directora general de Turisme, Marian Muro, ha realitzat una ponència en el  “Euromeeting 2013: Regional Policies for Sustainable and Competitive European Tourism”, que s’està celebrant avui a Brussel·les.
 
  • Muro ha presentat el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2013-2016 i les Directrius Nacionals de Turisme 2020 davant un auditori format per representants i experts del turisme europeu.
 
La directora general de Turisme, Marian Muro, ha presentat avui el model turístic de Catalunya, centrant-se fonamentalment en els aspectes sostenibles, en el marc de la trobada “Euromeeting 2013: Regional Policies for Sustainable and Competitive European Tourism”. La jornada, que ha estat inaugurada aquest matí per Antonio Tajani, vicepresident de la Comissió Europea, s’està celebrant avui a Brussel·les i ha estat organitzada per la Regió de la Toscana i el Comitè de Regions de la Unió Europea. En la seva onzena edició, aquesta reunió se centra en el paper de les regions en el marc del turisme europeu sota el lema “Tourism 2014-2020 for a Sustainable Growth. The Role of the Regions in the Programming of the European Funds”.
 
En la seva ponència, Muro ha presentat el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2013-2016 i les Directrius Nacionals de Turisme 2020, davant un auditori format per uns 130 participants entre directors i gerents dels departaments de turisme d’administracions no estatals, autoritats, experts europeus en turisme i representants de la Comissió Europea.
 
La directora general de Turisme ha presentat el model turístic de Catalunya, que prioritza l’increment dels ingressos generats gràcies al turisme per davant de l’increment del nombre absolut de turistes, i que té com a objectiu assegurar la sostenibilitat econòmica, social i ambiental del propi model.
 
En concret, Muro ha centrat el seu discurs en sis punts claus:
 

1.-La competitivitat sostenible com a eix vertebrador de les polítiques turístiques que s’han d’orientar cap a l’equilibri entre la quantitat i la qualitat del turisme.

 

2.-La visió d’un Turisme Responsable, basat en la Declaració de Barcelona, que recull els criteris, directrius i compromisos a implementar per aconseguir un lloc millor per viure i, conseqüentment, un lloc millor per visitar.

 

3.-Una orientació clara cap a la creació de nous productes que millorin l’experiència del turista, que siguin propostes enriquidores que es generin a partir de noves activitats culturals i d’oci, i que promoguin la desestacionalització.

 

4.-Una ordenació del territori que protegeixi els paisatge com a valor social i actiu principal del turisme, que faciliti el transport públic i la mobilitat sostenible, i que millori les destinacions mitjançant la renovació de la planta d'allotjament i dels serveis i infraestructures turístiques per adaptar-los a les noves necessitats de la demanda.

 

5.-Un sistema de governança basat en la col·laboració públicoprivada.

 

6.-Un model de finançament que permeti l’aplicació de plans específics per dur a terme aquestes polítiques turístiques. 

 

1  

Fitxers adjunts

La directora general de Turisme, Marian Muro, durant l'acte de presentació.

La directora general de Turisme, Marian Muro, durant l'acte de presentació.
JPG | 1636