• El nou web www.112.gencat.cat pretén donar a la població una visió global del seu servei i una major accessibilitat
  • El telèfon 112, que atén 3 milions de trucades d'emergències l'any, és d’accés universal i gratuït les 24 hores del dia els 365 dies de l’any a tota la Unió Europea
Captura nou web CAT 112
Captura nou web CAT 112
El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència al Telèfon 112 (CAT112) ha posat en marxa un nou web que facilita l’accés de la ciutadania a la informació i serveis que ofereix el telèfon d’emergències 112. L'adreça del nou web és www.112.gencat.cat
 
El 112 és el telèfon únic d'emergències en el territori de Catalunya i en tot l’àmbit europeu. Des del CAT112 es centralitzen totes les trucades (3 milions l'any aproximadament) que els ciutadans realitzen per sol·licitar els serveis públics d'urgències sanitàries (SEM), d’extinció d’incendis i salvaments (Bombers), de seguretat ciutadana (Mossos d’Esquadra), Agents Rurals i Protecció Civil quan es trobi en una situació d’emergència: accidents, incendis, robatoris, agressions, violència masclista, rescats, etc.
 
El 112 dóna resposta immediata les 24 hores del dia els 365 dies de l’any i és un servei públic d’accés universal, gratuït i permanent per a tots els ciutadans des de qualsevol tipus de telèfon, fix o mòbil (en aquest darrer cas només si hi ha cobertura encara que no sigui de l’operador que tenim contractat).
 
Amb el nou web, el 112 vol apropar el servei als ciutadans. És important que tots els ciutadans, fins i tot els nens i nenes, coneguin el telèfon 112, quan trucar-hi i quan no fer-ho.
 
La pàgina principal compta amb un desplegable en el que es pot consultar: què és el 112, quin és el seu funcionament, els centres dels quals disposa el 112 a Catalunya, el model CAT112, la presència del Tf 112 als mitjans i com contactar-hi. En aquesta mateixa pàgina, a la dreta de la pantalla, es té accés a les darreres informacions emeses mitjançant el compte de twitter @112, que té més de 14.000 seguidors
 
El primer apartat, “Què és el 112?”, és una guia per a l’usuari que l’indica quan s’ha de trucar al 112, quan no, a on es pot utilitzar, per qüestions de cobertura, etc. El llistat de preguntes freqüents permet, per exemple, saber què he de tenir clar en el moment de trucar al 112, ja que em demanaran la localització de l’incident, el meu telèfon i nom de contacte per si cal contactar de nou. També ens explica que cal contestar totes les preguntes i no penjar fins que no ens ho indiquin.
 
El segon apartat, ”Com funciona”, explica quin és el procediment de la trucada i com és la coordinació de els dos centres existents: la Sala 112 Barcelona i la Sala 112 Reus, i de quina plataforma tecnològica es disposa. És a dir, com és la comunicació de veu entre els operadors del 112, els usuaris i els altres serveis d’emergència que intervenen i explica que aquestes converses són enregistrades.
 
Aquest apartat compta també amb l’organigrama, una guia ràpida per entendre el 112 i les dades estadístiques de memòries i dades anuals.
 
El següent apartat és: “Els centres del 112”, a on s’explica l’existència dels dos centres CAT112, el centre de la zona Franca a Barcelona i el centre 112 a Reus, i des d’on es pot tenir accés a fotos, fer una visita virtual per les instal·lacions del centre de Reus  i fer la sol·licitud per anar a visitar-los.
 
L’apartat, “El model del CAT112E, explica en breus imatges i poc text, tot allò que representa el 112 com a servei públic i com es treballa per millorar cada dia en eficàcia i qualitat.
 
“El 112 als mitjans” és l’apartat a on s’informa, mitjançant reculls de premsa, de com l’activitat del Centre d’Atenció i Gestió de Trucades 112, coordinada amb la posterior actuació, si s’escau, de la resta dels cossos i serveis d’emergències, es veu reflectida a l’exterior a través dels mitjans de comunicació. Així com d’aquelles accions comunicatives puntuals que es portin a terme.
 
I, per últim, a “Contacte”, hi ha una relació de les diferents vies facilitades per contactar amb el 112. En primer lloc tenim les adreces físiques de cada seu, Barcelona i Reus, a través de la bústia del 112, com es poden posar en contacte en una emergència les persones sordes, gestionar una visita i també disposa d’un formulari per sol·licitar un informe de la trucada al 112.
 

2  

Imatges

Captura nou web CAT 112

Captura nou web CAT 112 85

Captura nou web CAT 112

Captura nou web CAT 112 83