· Sorbcontrol comercialitza productes contra els vessaments químics al mar i a la indústria, i està desenvolupant una innovadora barrera autoinflable de contenció contra els vessaments marins.
· L’empresa ha comptat amb el suport del Departament d’Empresa i Ocupació a través d’ACCIÓ per impulsar el procés d’internacionalització.
· La companyia de Sant Pere de Ribes crearà un departament d’exportació per consolidar el projecte i fer créixer l’empresa a nivell internacional.
En el seu primer any a l’exterior, l’empresa de Sant Pere de Ribes Sorbcontrol ha exportat un 20% de la seva facturació a França, Itàlia i Noruega. L’empresa catalana va arribar al mercat francès el mes de gener i hi ven el 9% de la seva facturació global, és a Noruega des de juny (4%) i a Itàlia des de juliol (7%).
Sorbcontrol ha començat a vendre els seus productes a l’exterior amb el suport del Departament d’Empresa i Ocupació a través d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa catalana. El programa d’Iniciació a l’Exportació d’ACCIÓ ha facilitat l’expansió internacional de l’empresa proporcionant-li assessorament personal, professional i experimentat per fer-li més fàcil el seu accés als mercats exteriors.
Sorbcontrol fabrica i comercialitza, sota la marca Grintec, absorbents i equipaments per a la lluita contra la contaminació del mar i la indústria causats pel vessament d’hidrocarburs i productes químics. Actualment està desenvolupant un nou producte per la lluita contra la contaminació marina, una barrera autoinflable que es caracteritza per la seva flexibilitat. Aquesta barrera s’oferirà a refineries, empreses de perforacions marines, ports o associacions de protecció contra la contaminació, entre d’altres.
L’empresa de Sant Pere de Ribes ha previst per aquest any una facturació de 600.000 euros, superior a la dels dos darrers anys que havia estat de 480.000 euros aproximadament. Per aconseguir aquesta previsió, Sorbcontrol comptarà amb les vendes als mercats on ja exporta i properament preveu aconseguir clients al Regne Unit i enfortir les vendes al mercat noruec.