• L’empresa lleidatana, especialitzada en la reconstrucció i venda de sistemes d’injecció dièsel, tancarà el 2013 amb un volum de negoci de 3,6 milions d’euros, una quarta part destinada a exportacions.

 

  • Rufre ha comptat amb l’assessorament del Departament d’Empresa i Ocupació a través d’ACCIÓ per impulsar el procés d’internacionalització.

 

  • La pime ha invertit mig milió d’euros en nous equipaments, entre els quals destaca una de les primeres sales blanques d’Europa per al muntatge d’injectors en atmosfera controlada.
 
La pime lleidatana Rufre, especialitzada en la reconstrucció i venda d’equips i recanvis de sistemes d’injecció dièsel, ha augmentat la facturació en un 38% els últims dos anys per a situar-la en 3,6 milions d’euros al tancament del 2013. El creixement d’aquesta empresa familiar, fundada el 1958 i amb una plantilla de 30 treballadors, es basa en l’aposta continuada per la innovació i en l’impuls a les vendes a l’exterior.
 
Rufre ha comptat amb el suport del Departament d’Empresa i Ocupació a través d’ACCIÓ - l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana-, per impulsar la seva internacionalització. Actualment, un 25% de les vendes es destina als mercats exteriors, dividides per igual entre països de la Unió Europea i extracomunitaris.
 
L’empresa va iniciar-se en l’exportació a mitjans del 2011 i ara ja comercialitza els seus productes a més de 75 països. L’any que ve preveu créixer fins prop dels 4 milions d’euros de facturació.
 
Rufre experimentava augments de facturació de dos dígits anuals fins al 2008, quan la tendència es va frenar. Per fer-hi front, l’empresa va invertir prop de 500.000 euros en la construcció de noves instal·lacions i equipaments i ha posat en marxa una de les primeres sales blanques d’Europa per al muntatge i reconstrucció d’injectors en atmosfera controlada.
 
Les instal·lacions de l’empresa tenen una superfície de 1.200 m² i s’especialitzen en sistemes d’injecció dièsel (injectors, bombes injectores i recanvis, entre d’altres) per a tot tipus de vehicles com automòbils, camions, autobusos o maquinària agrícola.
 
L’empresa també ha apostat per intensificar l’ús d’internet i en l’últim any ha renovat la seva pàgina web i ha creat comptes a Facebook, LinkedIn i Twitter. Actualment la web rep més de 12.000 visites mensuals, un fet que segons el director de Rufre, Xavier Freixes, demostra que “l’empresa ha passat d’un model de negoci merament local a un altre d’internacional d’una manera ràpida i efectiva”.