Salut

L'Hospital Germans Trias obre els nous espais d'Urgències destinats a sala d'espera i a l'atenció dels pacients de menys gravetat

query_builder   27 desembre 2013 11:52

event_note Nota de premsa

L'Hospital Germans Trias obre els nous espais d'Urgències destinats a sala d'espera i a l'atenció dels pacients de menys gravetat

És el penúltim pas en la remodelació d’aquest servei, que acabarà amb l’obertura de la Unitat de Curta Estada
Nous espais d'Urgències
L’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol de Badalona ha obert aquest mes de desembre uns nous espais d’Urgències destinats a l’atenció dels pacients de menys gravetat. És a dir, aquells que a priori no es preveu que siguin hospitalitzats, que tenen un baix grau de dependència i que podran ser donats d’alta en poques hores. Els espais inclouen, a més, una àmplia sala d’espera per a tots els pacients adults i els seus acompanyants. Estan situats a la zona on hi havia hagut les antigues Urgències, i l’accés és a través de la mateixa porta que la dels espais actuals. Amb aquesta actuació es cobreix el penúltim pas per a la remodelació completa del servei, que va començar l’any 2008 i que es tancarà amb la posada en funcionament de la nova Unitat de Curta Estada d’Urgències i de l’àrea del Servei d’Emergències Mèdiques.
 
En concret, els nous espais disposen de 4 despatxos d’atenció mèdica, un d’atenció d’infermeria, una unitat de tractament que funcionarà a principis de 2014 i les àrees de coordinació, secretaria i supervisió d’Urgències. Pel que fa a la sala d’espera, té capacitat per a un centenar de persones. Amb aquest pas en la remodelació de les Urgències, els 40 boxs d’assistència que hi ha als espais estrenats el 2012 poden ser destinats íntegrament a pacients més greus. A més, es guanya espai i confortabilitat per a les persones que esperen a ser ateses.
 
Canvi organitzatiu
 
L’entrada en funcionament dels nous espais suposa, a més, un canvi organitzatiu per al personal d’Urgències: ara, el primer pas en la classificació dels pacients no és l’especialitat mèdica o quirúrgica que els ha d’atendre, sinó la seva gravetat. Això és possible gràcies a la recent implantació del Model Andorrà de Triatge a l’hospital. Segons aquest model, són infermeres específicament formades les primeres a veure les persones que arriben a Urgències i a decidir en quin ordre han de ser ateses. Les infermeres treballen amb el suport d’una aplicació informàtica que estableix la prioritat i registra exhaustivament tots els passos que s’han seguit. Tot plegat millora el temps de resposta en l’atenció dels pacients més greus i els circuits assistencials de funcionament del servei.
 
En xifres
 
Entre gener i novembre de 2013, els professionals d’Urgències de Germans Trias han atès prop de 100.000 pacients, dels quals 62.000 eren adults i la resta infants o dones amb patologies urgents de tipus obstètric o ginecològic. D’aquestes 62.000 urgències d’adults, prop de la meitat han estat classificades com de menys gravetat. Per tant, és previsible que en un any els nous espais acullin al voltant de 30.000 pacients.
 
El projecte de remodelació
 
El projecte de remodelació de les Urgències de l’Hospital Germans Trias va iniciar-se l’any 2008 i afecta més de 8.000 m2. En paral·lel, s’ha posat en funcionament l’heliport, que ratifica el paper de l’hospital com a terciari i de referència, especialment en els àmbits de la Cardiologia, la Neurologia i la Traumatologia.
 
Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia