• Està adreçat a aules d’acollida i a alumnat nouvingut de cicle superior de primària i de l'ESO, i té com a objectiu l’aprenentatge de la llengua catalana

 

  • Aquest curs com a novetat els participants podran realitzar una activitat de geolocalització
 
El Departament d’Ensenyament ha posat en marxa aquest mes de desembre la setena edició del projecte telemàtic Voltem pel món, en què hi participaran 355 alumnes –distribuïts en 69 grups– de 43 centres arreu del territori català. Es tracta d’una activitat col·laborativa, adreçada a aules d'acollida i a alumnat nouvingut de cicle superior de primària i d’educació secundària obligatòria, que té com a objectiu l’aprenentatge de la llengua catalana mitjançant la realització d’activitats, ja siguin en grup o individuals, a través d’entorns digitals. També es volen fomentar les competències comunicatives i digitals.
 
Així, els alumnes inscrits al projecte, a partir de la interpretació de textos de diferents tipologies, realitzaran activitats de comprensió, de construcció de textos, de recerca i elaboració d’informació i de coneixement de l'entorn, i ho faran en diferents formats. Concretament, els alumnes treballaran en un entorn virtual amb propostes de treball en què hauran d’utilitzar diferents instruments, recursos i suports digitals. En aquest sentit, enguany s’introdueix com a novetat una activitat de geolocalització.
 
Els propòsits que es volen aconseguir són,  pel que fa a les competències lingüística i audiovisual i d’aprenentatge autònom, que els alumnes sàpiguen interpretar i produir textos orals, escrits i audiovisuals de diferents tipologies, i que puguin treballar temes associats al contingut del text. Pel que fa a la competència digital, es busca que utilitzin la llengua amb el registre adequat, que dialoguin entre iguals mitjançant la xarxa, que intercanviïn informacions i materials diversos, que facin cerques, que treballin de manera col·laborativa i que aprenguin a utilitzar les tecnologies digitals adequades a les tasques a realitzar.
 
El programa consta de cinc etapes diferents, que finalitzen amb l’activitat de cloenda, en què els alumnes faran un programa de ràdio, elaborat per cada equip o grup d’equips de diferents centres, del 21 de març al 9 d'abril. En la primera etapa, el nois i les noies es presenten i, en les etapes següents, faran activitats a partir d'una tipologia textual determinada –es tractaran textos descriptius, predictius i poètics–. Les aules d’acollida participants obtindran un diploma i es lliurarà un certificat de formació al professorat responsable del grup. En l’edició del curs passat, van participar en l’activitat 295 alumnes –distribuïts en 59 grups– de 58 centres.
 
 
31 de desembre de 2013