- S’amplia d’un a tres anys el termini per a renovar la documentació
- Se simplifica el procés per a presentar la documentació i s’inclouen nous col·lectius de beneficiaris
L’1 de gener vinent entren en vigor les noves condicions per acollir-se al descompte del 100% del preu del peatge al túnel del Cadí, del qual poden ser beneficiaris els residents al Berguedà, la Cerdanya i l’Alt Urgell. A partir d’ara, s’amplia d’un a tres anys el termini per renovar la documentació. A més, se simplifiquen els procediments i la documentació que cal presentar per ser-ne beneficiari, especialment per a pensionistes i estudiants, i s’inclouen nous col·lectius que fins ara o no estaven expressament inclosos o en resultava difícil la seva acreditació. Entre els mesos de gener i de novembre d’enguany, s’ha comptabilitzat una mitjana de 16.000 residents usuaris actius d’aquest descompte.
Des de l’any 1999 i ampliat l’any 2006, al peatge del túnel del Cadí s’aplica un descompte del 100% a tots aquells residents que s’han de desplaçar entre els municipis de les tres comarques per on passa el túnel. Al 2011, el Govern va modificar-ne les condicions amb l’objectiu d’evitar possibles fraus i, a més de la condició de resident, es va establir la necessitat de renovar anualment l’acreditació per ser-ne beneficiari. Ara, el Departament de TES ha incorporat un seguit de millores amb l’objectiu d’agilitzar i facilitar la tramitació del descompte.
Aquestes mesures són:
- Definició i implantació progressiva, en un màxim de 36 mesos, d’un model de control automàtic de les dades i documentació per part de l’Administració.
- Ampliació del termini de renovació de la documentació a presentar pels ciutadans, dels 12 als 36 mesos.
- Simplificació de la renovació de la documentació a presentar per part de pensionistes i estudiants per acreditar la seva condició.
- Introduir un nou epígraf de documentació a aportar per a persones fins ara no incloses (per exemple, mestresses de casa o vidus/es).
Els beneficiaris que ja van presentar la documentació l’any passat, si no ha variat cap de les seves condicions, només han de presentar una declaració jurada confirmant que no hi ha cap canvi a la seu del consell comarcal que correspongui segons el municipi de residència. Els nous beneficiaris hauran de presentar la documentació amb el nou format. Per a més informació, cal dirigir-se al consell comarcal corresponent.
1