TES
Els nous trens semidirectes que circularan a la línia R4 a partir de divendres vinent.
  • A partir de divendres vinent, 17 de gener, hi haurà tres nous serveis semidirectes per sentit que reduiran el temps del viatge entre 10 i 15 minuts
  • Faran només tres parades intermèdies entre les dues ciutats
  • Les noves comunicacions es faran amb els nous trens Civia, amb capacitat per a gairebé un miler de passatgers
 
 
Els nous trens semidirectes que uniran Manresa i Barcelona començaran a circular d’aquí a una setmana i permetran realitzar el viatge entre aquestes dues ciutats en un temps inferior a una hora, el que suposa una reducció d’entre 10 i 15 minuts respecte els viatges convencionals. En total hi haurà sis noves expedicions semidirectes diàries, tres per sentit, que es realitzaran amb unitats Civia simples, uns trens modulars i el model més nou dels que circulen actualment al servei de Rodalia de Barcelona. Poden transportar gairebé mil viatgers.
 
Les noves circulacions semidirectes faran només tres parades intermèdies entre Manresa i Barcelona (enlloc de les 11 que fan els semidirectes actuals): Sant Vicenç de Castellet, Terrassa i Sabadell centre. En arribar a Barcelona-Sant Andreu  faran parada a totes les estacions del recorregut (Sant Andreu Arenal, la Sagrera-Meridiana, Arc de Triomf, Plaça Catalunya, Barcelona-Sants i l’Hospitalet) per permetre una òptima distribució.
 
Els horaris de sortida a Manresa i a BCN-la Sagrera seran:
 
Manresa
Barcelona-Sagrera
 
Barcelona-Sagrera
Manresa
6:35
7:31
 
13:23
14:23
14:30
15:27
 
16:35
17:35
17:46
18:42
 
19:43
20:42
 
Actualment al corredor Barcelona-Manresa hi ha dos tipus de serveis: els convencionals i els semidirectes. Els convencionals tenen un temps de trajecte que escil·la entre 1h 7min i 1 h 11 min. i els actuals semidirectes triguen entre 1h i 2 min i 1h i 6 min. Tota la línia R4 (Manresa-Sant Vicenç de Calders) transporta diàriament 110.000 usuaris. És la línia més llarga de la xarxa de Rodalies amb un total de 143 km.
 
Característiques dels trens Civia
 
Els trens usats seran uns Civia, la principal característica dels quals és que són modulars i poden estar formats per dos, tres, quatre o cinc cotxes. Concretament, a la línia de Manresa hi circularan Civia de 5 cotxes (sèrie 465).  Els Civia són el model més nou dels que circulen al servei de Rodalia de Barcelona i serà la primera vegada que arriben a Manresa. Quant a capacitat, tenen 977 places totals, de les quals 277 són assegudes. Disposen de lavabo accessible i la part central té una plataforma a menor alçada per facilitar l’accés de persones amb mobilitat reduïda. També incorporen pantalles TFT amb indicacions de les properes parades. Tots els cotxes es comuniquen entre si mitjançant un passadís diàfan sense portes.

2  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 285

Foto

Foto
JPG | 2053