• La consellera d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions durant la celebració del  25è aniversari del Fòrum Europeu d’Administradors de l’Educació de Catalunya
  • Ha explicat que durant aquest semestre és la representant autonòmica del Consell de la Unió Europea  en l’àmbit de l’educació
foto
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha presidit aquesta tarda l’acte del 25è aniversari del Fòrum Europeu d’Administradors de l’Educació de Catalunya. Rigau hi ha participat també com a representant autonòmica del Consell de la Unió Europea en l’àmbit de l’educació.
 
Durant l’acte, la titular d’Ensenyament ha destacat durant la seva intervenció que un dels objectius és potenciar la relació amb Europa. La consellera ha afirmat que “durant aquests 25 anys hi ha hagut moltes persones compromeses i també molta continuïtat”. Rigau també ha parlat del decret de plantilles i ha dit: “quants anys hem estat parlant de la professionalització de la direcció?  Ara estem ultimant els darrers serrells”, ha avançat la consellera. En aquest sentit ha afirmat  que “per avançar s'ha de trencar motllos“. En aquesta línia, la consellera ha recordat que el Fòrum sempre ha defensat  que “el discurs de la renovació pedagògica ha d'anar acompanyat d'una bona gestió”.
 
El Fòrum Europeu d’Administradors de l’Educació de Catalunya és una associació de professionals de l’educació, que intercanvien experiències i reflexionen sobre la tasca educativa. Formen part del FEAEC equips directius, docents, professorat universitari, inspectors, entre d’altres amb la voluntat d’aconseguir millores en la qualitat educativa.
 
El Fòrum Europeu es va crear al Regne Unit l’any 1976 i posteriorment a Catalunya el 1988. L’entitat té com a objectiu promoure la reflexió i el coneixement entre professionals, tant de l’àmbit català com europeu, i per això organitza activitats diverses com conferències, formació, sopars-col·loqui, jornades de treball o viatges d’intercanvi.
 
El Fòrum Europeu d’Administradors de l’Educació de Catalunya està adherit a l’European Forum on Educational Administration i al Fórum de Administradores de la Educación.
 
 
 
 
 
14 de gener de 2014