·     Iberia continuarà promocionant l’oferta turística de Catalunya als mercats d’Amèrica del Sud, especialment Brasil i Argentina, a través dels seus suports i col·laborarà amb l’Agència Catalana de Turisme (ACT) en les seves accions de promoció.
 
·     Dins d’Amèrica del Sud, un dels mercats més interessants per a l’ACT és el Brasil, on Iberia opera fins a tres vols diaris que enllacen amb les principals ciutats brasileres.
 
·     Aquest conveni forma part del programa de partenariat de l’ACT que té l’objectiu de buscar aliances estratègiques amb empreses del sector privat per promocionar Catalunya com a destinació turística.
 
 
La directora general de Turisme i vicepresidenta executiva de l’Agència Catalana de Turisme, Marian Muro, i el director de Vendes Espanya d’Iberia, Victor Moneo Ocaña, han renovat, en el marc de la fira FITUR de Madrid, l’acord de partenariat per posicionar Catalunya com a destinació turística de primer nivell, en aquest cas a Amèrica del Sud, especialment al Brasil i a l’Argentina. A l’acte també hi ha assistit el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, i Javier Giménez, Manager Servicios Ventas Iberia.
 
Aquest conveni, que ha signat la Generalitat amb Iberia, forma part de l’estratègia de l’ACT de posicionar la marca turística Catalunya en un mercat amb un gran potencial. En aquest sentit, i tal i com va anunciar ahir el conseller Felip Puig a Fitur, des del mes de gener la Generalitat de Catalunya ha obert a Sao Paulo (Brasil) una oficina de promoció turístic, per tal de posicionar la destinació catalana en el mercat sud-americà.
 
Fruit d’aquest acord, Iberia difondrà els atractius turístics de Catalunya –especialment els relacionats amb el turisme de luxe i de compres- a través dels seus suports de comunicació (entre ells, la revista Ronda Iberia). També posarà a disposició bitllets d’avió per a les accions de promoció de l’ACT.
 
A canvi, la companyia aèria incrementarà la seva presència a través dels canals de promoció i comunicació de l’Agència Catalana de Turisme.
 
Mercat brasiler
 
Dins d’Amèrica del Sud, un dels mercats més interessants per a l’ACT és Brasil, on precisament Iberia opera fins a tres vols diaris que enllacen amb les principals ciutats brasileres. Iberia continua, així participant en les diverses accions promocionals que l’ACT organitza en aquest mercat.
 
Brasil, amb 195 milions d’habitants, està entre les 10 primeres economies a escala mundial. Així mateix és un dels països que està incrementant el volum de turistes que emet de manera exponencial. Aquest país forma part dels anomenat BRIC (Brasil, Rússia, Índia i la Xina), considerats les actuals potències turístiques emergents. A Brasil, São Paulo és la ciutat que emet un major volum de turistes, seguida de Rio de Janeiro i de Rio Grande do Sul.
 
El turista brasiler es caracteritza per un volum elevat de despesa i les seves motivacions principals a l’hora de viatjar són l’oci i les vacances per fer activitats relacionades amb la cultura, les compres, el luxe, la natura i la gastronomia. Dins del turisme cultural, cal destacar l’interès que mostren pel turisme religiós. Acostumen a viatjar durant tot l’any, especialment en els mesos de l’estiu austral (de desembre a febrer), fan estades d’uns 10 dies, i el perfil del brasiler que viatja és el d’una persona formada i amb un alt poder adquisitiu.
 
Programa de partenariat de l’Agència Catalana de Turisme
 
La pròrroga de l’acord amb Iberia forma part d’un seguit d’aliances en què treballa l’Agència Catalana de Turisme per crear un grup de socis estratègics, format per empreses i entitats amb projecció internacional, amb l’objectiu d’aconseguir un major impacte de la marca turística ‘Catalunya’ a l’exterior i generar recursos per a la promoció. Iberia se suma a la resta de partners que fins ara han signat acords amb l’ACT: Vueling, el Circuit de Barcelona - Catalunya, La Roca Village, Futbol Club Barcelona, Qatar Airways, PortAventura, Damm i Abertis Autopistas.
 
L’ACT està treballant en possibles acords amb empreses líders, innovadores i amb presència internacional tant del sector turístic (cadenes hoteleres...) com d’altres sectors (telecomunicacions, sector financer, automoció, moda i alimentació...).

1  

Fitxers adjunts

D'esquerra a dreta: Javier Giménez, manager Servicios Ventas Iberia; Marian Muro, directora general de Turisme; Victor Moneo, director de Vendes Espanya d'Iberia; Xavier Espasa, director de l'ACT; i Santiago Escuder, delegat comercial d'Iberia a Catalunya

D'esquerra a dreta: Javier Giménez, manager Servicios Ventas Iberia; Marian Muro, directora general de Turisme; Victor Moneo, director de Vendes Espanya d'Iberia; Xavier Espasa, director de l'ACT; i Santiago Escuder, delegat comercial d'Iberia a Catalunya
JPEG | 1726