Educació

Irene Rigau diu que l'extens currículum de la Lomce es deu a "la desconfiança envers el professorat"

query_builder   30 gener 2014 12:23

event_note Nota de premsa

Irene Rigau diu que l'extens currículum de la Lomce es deu a "la desconfiança envers el professorat"

 
  • La consellera d’Ensenyament també ha afirmat que l’objectiu de la Lomce és “frenar les identificacions de la gent amb identitats territorials que no són a l’Espanya que ells desitgen”
 
  • Així mateix, la titular d’Ensenyament ha assegurat que de cara al curs vinent “tot funcionarà normal perquè a primària els ensenyaments bàsics són els que tradicionalment s'han ensenyat”
 
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat que l’extens currículum de la Lomce es deu a “la desconfiança envers el professorat i a voler dirigir des de Madrid”. En aquest sentit, ha explicat “que no hi ha cap país del món en què el programa de primària ocupi més de mil pàgines” i que ahir va recordar al ministre Wert que “a França, un estat centralista, el currículum de primària ocupa 33 pàgines i aquí més de mil”. La consellera Irene Rigau ha fet aquestes declaracions aquest matí durant una entrevista al programa “El Món” de RAC1 amb motiu de la Conferència Sectorial que va tenir lloc a ahir a la tarda a Madrid.
 
La titular d’Ensenyament ha declarat que l’objectiu de la Lomce és “frenar les identificacions de la gent amb identitats territorials que no són a l’Espanya que ells desitgen”. Ha afegit que “volen donar un sentit de pertinença als alumnes a una realitat que ja existia abans dels temps i, a partir d’aquí, evitar adhesions, estimes, pertinences i afectes a altres realitats”. Per aquest motiu, ha remarcat, “el seu desplegament s'està fent amb una gran precipitació perquè tenen por que si hi ha un canvi de Govern el dia de demà, no l’hagin pogut implantar i no hagin pogut deixar la seva marca”.
 
Irene Rigau ha assenyalat que per poder condicionar els continguts faran “l'examen final” i ”ens fan un enumerat de centenars de preguntes, que en diuen estàndards d'aprenentatge però que en realitat són exercicis per després posar a les proves que suposadament han d'enviar, per tal que s'ensenyi allò que ells amenacen en preguntar”. Ha destacat que  les comunitats autònomes que van participar en la reunió prèvia a la Conferència “representem el 52% dels alumnes de l'estat. No pot haver-hi una divisió en vers al text que ha de regir qüestions tan importants, amb aquestes discrepàncies”.
 
Així mateix, la consellera d’Ensenyament ha assegurat que de cara al curs vinent “tot funcionarà normal perquè a primària els ensenyaments bàsics són els que tradicionalment s'han ensenyat”. Ha explicat que a Catalunya es continuarà “treballant en el model de competències bàsiques, en la línia de les estratègies europees” i “potenciant molt el gust per la lectura, el foment de la lectura, reforçarem les matemàtiques, reforçarem l'anglès, procurarem que una part del currículum s'ensenyi en anglès”. “No cal pensar que hi poden haver grans modificacions perquè són parcials i perquè treballarem perquè puguem complir amb els mandats estatutaris i amb la nostra llei”, ha subratllat.
 
 
30 de gener de 2014