El Govern i les universitats catalanes han acordat establir una Prova d’Aptitud Personal obligatòria i comuna que hauran d’aprovar els alumnes que vulguin cursar els graus d’educació infantil i primària. L’acord s’ha pres avui a la reunió de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya i forma part de les iniciatives que en el marc del Programa de millora i innovació en la formació de mestres s’estan implantant amb l’objectiu de millorar l’educació i, per tant, l’èxit escolar, a través de la formació inicial del professorat i de l’accés a la funció docent.
 
El Govern i les universitats consideren que l’exercici de la funció docent requereix un bon nivell de coneixements de base en el moment d’accedir als estudis, raó per la qual cal establir mesures que assegurin un domini suficient d’aquests coneixements especialment els vinculats a les competències lingüístiques.
 
En aquest sentit, la Junta del CIC ha establert que per accedir als graus de mestre d’educació infantil i primària de les universitats públiques i privades del sistema universitari caldrà superar una Prova d’Aptitud Personal. L’examen, que coordinarà el Consell Interuniversitari de Catalunya, servirà per valorar els coneixements, les habilitats i les competències imprescindibles per cursar amb èxit el grau. La Prova d’Aptitud Personal es farà sense perjudici les competències de cada universitat en l’àmbit de la seva autonomia personal. Quan calgui, els estudiants hauran d’haver superat també les Proves d’Accés a la Universitat.
 
El calendari i les condicions per a la preinscripció i realització de la Prova d’Aptitud Personal es publicarà anualment, amb una descripció detallada del contingut i els criteris d’avaluació. De cara al proper curs, per aprovar la Prova s’exigirà una nota de 5 en els exàmens de català i castellà de les PAU.
 
Aquells estudiants que vulguin accedir a la universitat i que no tinguin les PAU superades, hauran de fer aquestes proves de la fase general de les PAU per obtenir els resultats indicats.
 
 
 
En el marc del Programa de millora i innovació en la formació de mestres. Aquest curs ja s’ha posat en marxa el doble grau pilot en educació infantil i primària, de cinc anys de durada, que inclou continguts curriculars per augmentar competències i coneixements en les àrees de llengua, matemàtiques, ciències i tecnologies. També incorpora una estada obligatòria a l’estranger i un pràcticum en centres educatius de referència. També s’ha obert una convocatòria per a finançar projectes de recerca per a la millora de la formació inicial dels mestres.
 
La Junta del CIC també ha expressat que aquest acord ha de ser un primer pas per a la millora de la qualitat en l’àmbit de magisteri que necessàriament ha d’incorporar també la revisió dels criteris d’accés a la professió de mestre.

1  

Fitxers adjunts

Comunicat prova accés Magisteri

Comunicat prova accés Magisteri
PDF | 235