·         Aitech ha desenvolupat el programari de Visió per Computador aiMirror que crea un emprovador virtual per veure com queden les diferents peces de roba a través de realitat augmentada.
 
·         L’empresa catalana ha comptat amb el suport de la Generalitat, a través del programa d’Iniciació a l’Exportació d’ACCIÓ, per ampliar i millorar la seva presència a l’exterior.
 
·         El passat cap de setmana, Artificial Intelligence Technologies (Aitech) va participar en l’All Star de la NBA ‘vestint’ els espectadors que ho volguessin de jugadors de bàsquet.
 
 
L’empresa catalana Artificial Intelligence Technologies, Aitech, preveu triplicar aquest any la seva facturació respecte al 2013 arribant a 350.000 euros. Assolint aquest objectiu, l’empresa catalana haurà multiplicat per 8 la seva facturació en dos anys.
 
Aitech és una empresa especialitzada en el desenvolupament de programari creada el 2006 per un equip de professionals, doctors i professors de la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra amb l’objectiu d’aportar les noves tecnologies al món del tèxtil, concretament als distribuïdors de punts de venda i grans magatzems.
 
Per això, Aitech ha creat aiMirror, un emprovador virtual que utilitza tecnologies de realitat augmentada i de visió per computador. El sistema mostra a la pantalla la imatge i els moviments del client que pot anar seleccionant les peces de roba que vol emprovar-se i veure com li quedarien posats sense haver-se de desvestir.
 
La setmana passada, Aitech i AiMirror van participar a l’All Star de la NBA, esdeveniment en el que els millors jugadors de bàsquet dels Estats Units mostren les seves habilitats a la pista. AiMirror oferia als espectadors que ho desitjaven la possibilitat de vestir-se com els seus jugadors preferits.
 
El programa d’Iniciació a l’Exportació d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, ha donat suport a l’empresa catalana per comercialitzar aiMirror al Regne Unit, Polònia i França. Aquest any, Aitech ha començat a ser present als Estats Units, als països de l’Amèrica Llatina i a l’Orient Mitjà.
 
Des que va començar a comercialitzar el seu principal producte, Aitech ha treballat més amb els països de l’exterior gràcies sobretot al contacte establert amb CISCO System. Amb aquesta empresa tecnològica  ja ha desenvolupat diferents projectes a grans punts de venda britànics com John Lewis i Tesco.