- L’esdeveniment té lloc a l’Arts Santa Mònica en el marc del Mobile World Congress i amb la col·laboració de la Mobile World Capital
- L’objectiu de Digital4C és apropar els sectors cultural i digital i propiciar nous projectes de cultura digital
- Les activitats del Digtal4C se centren en quatre àmbits: el llibre electrònic, la música, l’audiovisual i el videojoc
- Les jornades Digital4C es poden seguir per Internet a través del web del Departament de Cultura i de Twitter, a través del compte @Digital4C i de l’etiqueta #Digital4C

Més de 700 professionals de diversos sectors culturals i del món tecnològic i digital es reuneixen avui i demà a les jornades Digital4C, organitzades pel Departament de Cultura i dedicades a la cultura digital. Les sessions tenen lloc a l’Arts Santa Mònica i s’emmarquen en les activitats paral·leles al Mobile World Congress i amb la col·laboració de la Mobile World Capital.
Digital4C té l’objectiu d’apropar els mons digital i cultural i propiciar nous projectes de cultura digital. Està articulat com un espai de reflexió a partir de ponències, taules rodones i presentacions de diversos professionals i directius d’empreses tecnològiques per donar resposta als interrogants que en aquests moments es plantegen a nivell de continguts culturals digitals.
En aquesta primera edició, les activitats del Digital4C se centren en quatre àmbits: el llibre electrònic, la música, l’audiovisual i el videojoc. Les 4 “c” que donen nom a les jornades fan referència a Contingut Cultural i Creatiu Català.
Entre les persones inscrites a les jornades, destaquen els professionals dels sectors del videojoc i de l’audiovisual, i també hi ha una important presència del món universitari i de centres de creació.
Les jornades Digital4C es poden seguir per Internet a través del web del Departament de Cultura i de Twitter, a través del compte @Digital4C i de l’etiqueta #Digital4C.
Entre la trentena d’experts convidats a les jornades, destaquen els professionals següents:
- Kevin Cerdà, dissenyador de jocs a BeautiFun Games. Nihilumbra és el videojoc estrella d’aquesta empresa, que l’any 2012 va aconseguir la menció entre els millors jocs d'Apple i ha obtingut els premis de Millor Joc Independent a Fun&Serious 2013 i Millor Disseny de Videojoc a Gamelab 2013.
- Jordi Martín, director de l’estudi d’Ubisoft Mobile Barcelona. Galaxy Life és un dels videojocs amb més d’èxit d’aquesta empresa. Amb 50 milions d'usuaris únics, va ser nomenat Millor Videojoc d'Estratègia de Facebook, i ha estat nominat com a Millor Videojoc Social als 30th Golden Joystick Game Awards.
- Simon Staffans, desenvolupador de continguts i responsable de l’estratègia de mitjans a MediaCity (Finlàndia)
- KooPee Hiltunen, director de l'Associació Neogames (Finlàndia)
Inauguració de les jornades
El director general de Creació i Empreses Culturals, Jordi Sellas, ha estat l’encarregat aquest matí d’inaugurar les jornades Digital4C. En la seva intervenció, Sellas ha destacat que “és important que dins la setmana del Mobile World Congress i amb la col·laboració de la Mobile World Capital, les empreses culturals i creatives catalanes tinguin un espai on poder debatre i resoldre dubtes, incerteses i posar-se al dia dels continguts digitals”.
Jordi Sellas ha volgut remarcar que “cada vegada hi ha més empreses culturals i creatives dins del Mobile World Congress i, per tant, es demostra el creixement que aquestes estan tenint”.
Més informació a: http://www.digital4c.cat/
3