Direcció General de Comunicació

Salut

El Govern aprova la posada en marxa del Model d'Atenció no Presencial (MANP) per millorar la relació entre ciutadans i professionals de l'àmbit sanitari

query_builder   4 març 2014 16:31

event_note Nota de premsa

El Govern aprova la posada en marxa del Model d'Atenció no Presencial (MANP) per millorar la relació entre ciutadans i professionals de l'àmbit sanitari

 
  • El nou model complementa l’atenció presencial i és una aposta per la modernització, agilització i adaptació de l’atenció als estils de vida actuals a través de les TIC
  • Està previst que comenci a funcionar abans de l’estiu i hi podran accedir totes les persones majors d’edat
 
El Govern ha aprovat la posada en marxa d’un nou model d’atenció sanitària no presencial que millora la relació entre els ciutadans i els professionals de l’àmbit sanitari. Es tracta del Model d’Atenció no Presencial (MANP), que té com a objectiu resoldre problemes de salut i situacions administratives o de seguiment mitjançant la utilització de les TIC. Així doncs, els ciutadans disposaran d’un espai virtual per dur a termes aquelles gestions per a les quals no sigui necessària la visita presencial als centres sanitaris.
 
Aquest model neix com un nou servei complementari a l’atenció presencial a la consulta i oferirà un servei més accessible, més personalitzat, més sostenible i que posicionarà el ciutadà com a eix central del sistema.
 
El Model d’Atenció no Presencial permetrà al ciutadà obrir les portes del sistema sanitari, perquè accedeixi als serveis sanitaris des del lloc, l’hora i el dispositiu que li siguin més còmodes. L’accés al servei es farà a través del Canal Personal de Salut, un espai virtual al qual podran accedir ciutadans i professionals sanitaris per fer ús dels serveis que s’hi ofereixin.
 
Concretament, a través d’aquest Canal Personal de Salut el ciutadà podrà:
 
-       Consultar informació clínica i medicació
-       Gestionar documentació i tràmits
-       Realitzar els controls
-       Comunicar-se amb els seus professionals assistencials
-       Utilitzar aplicacions prescrites
-       Veure els protocols de prevenció i les necessitats de seguiment dels seus problemes de salut
-       Rebre informació sobre com pot millorar la seva salut
-       Agilitzar algunes consultes clíniques, tràmits burocràtics o controls de salut i registrar-los directament al seu historial de salut de manera que el professional que l’atén en tingui constància.
 
El MANP s’emmarca en la línia d’actuació 9 del Pla de salut 2011-2015 sobre informació compartida, transparència i avaluació. D’aquesta manera, i mitjançant les tecnologies de la informació i comunicació (TIC), es vol adaptar i fer evolucionar el model assistencial català per obrir les portes virtuals als ciutadans.
 
El model millorarà serveis que ja existeixen en l’atenció presencial, i també en crea de nous, per acostar més el sistema de salut a les persones. El Canal Personal de Salut aglutinarà així tots els projectes no presencials que ja s’estan posant en marxa arreu del territori i crearà una única porta d’entrada al sistema d’atenció no presencial.

1  

Fitxers adjunts

El Govern aprova la posada en marxa del Model d'Atenció no Presencial (MANP) per millorar la relació entre ciutadans i professionals de l'àmbit sanitari

El Govern aprova la posada en marxa del Model d'Atenció no Presencial (MANP) per millorar la relació entre ciutadans i professionals de l'àmbit sanitari
JPG | 3

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia