·         Dos dels vehicles que avui s’incorporen operaran les línies que uneixen Mataró i Barcelona per l’N-II, i el tercer vehicle operarà en la línia directa que enllaça Mataró i Barcelona per autopista
 
·         Les noves unitats estan dotades amb les últimes novetats en matèria de seguretat, ecosostenibilitat i confort, i completen la flota de 52 autobusos d’Empresa Casas
Presentació nous busos Casas
El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, i el president de Moventis, Miquel Martí, juntament amb l’alcalde de Mataró, Joan Mora, i la regidora de Via Pública de l’Ajuntament de Mataró, Núria Calpe, han presentat avui els tres nous autobusos que s'incorporen a la flota d’Empresa Casas amb l'objectiu de millorar les connexions en transport públic des del Maresme; en concret, entre Mataró i la ciutat de Barcelona.
 
Per al director general, la mesura “respon a les necessitats de mobilitat d’un gran nombre de població que es desplaça a diari al llarg de l’àrea d’influència de Barcelona i, en concret, a la franja de la costa del Maresme, i suposa una millora notable de la qualitat del servei ofert”. 
 
El president de Moventis, Miquel Martí, ha destacat “l'esforç continu d’Empresa Casas per renovar contínuament el parc de vehicles per garantir la seguretat i la comoditat dels usuaris. La suma de la inversió ascendeix a 760.000€”. Amb més de 60 anys d’història i servei a una de les zones més poblades de la rodalia de Barcelona, la companyia segueix creixent i introduint innovació i valor afegit al transport públic del Maresme, fins i tot en un context complex com l’actual.
 
 
3 nous autobusos d'última generació
 
A partir d'avui, dos dels autobusos Iveco Crossway de 12 metres i 50 places assegudes (números de flota 1307 i 1308) s'incorporen a l'itinerari regular que actualment connecta diverses poblacions del Maresme amb la ciutat de Barcelona a través de l’N-II (línia C-10); i, per la seva banda, l’autobús articulat Volvo Sunsundegui (número 1714) s’incorpora a la línia directa que uneix Mataró amb el centre de Barcelona per autopista en 35 minuts (línies C1 i C2). Amb aquest model d’autobús articulat es guanyen 6 places assegudes, fins a assolir els 71 passatgers asseguts, una millora qualitativa tenint en compte l’alta densitat d’utilització d’aquesta línia, especialment en hores punta.
 
Els tres autobusos estan equipats amb plataforma i espai reservat per garantir els desplaçaments i l'accés al transport públic de totes les persones amb mobilitat reduïda (PMR). Dues de les noves unitats han estat carrossades com a Crossway Le i són del fabricant Iveco. L’altra unitat és de la marca Volvo i ha estat carrossada per Sunsundegui.
 
Totes les unitats són d'última generació en requisits mediambientals i compleixen amb la normativa EURO V de la Unió Europea a través de la utilització d’UREA (AdBlue), per tal de reduir les emissions d’òxid de nitrogen i partícules.
 
En matèria de seguretat, els tres autobusos incorporen un sistema antiincendis que detecta la temperatura del motor a través d'uns sensors col·locats a la part posterior de l'autobús i, en cas de temperatures elevades, expulsa un líquid a pressió similar al d'un extintor. A més, el sistema també incorpora tots els components de seguretat de la frenada amb portes obertes, plataforma desplegada, ABS, ASR i control d'estabilitat Esp. Tots els autobusos porten càmeres de seguretat per al conductor per a la marxa enrere i per a la segona porta.

2  

Fitxers adjunts

Imatge de la presentació

Imatge de la presentació
JPG | 207

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 56