• L'Oficina estarà operativa a partir de l'1 d'abril amb un telèfon específic i una adreça de correu electrònic
 
  • Constitueix una iniciativa pionera a l’Estat espanyol, atesa la seva orientació de suport integral i el tracte personalitzat i proactiu sobre l’estat i evolució de les investigacions
 
El Departament d'Interior obrirà l'Oficina d’atenció a les famílies de persones desaparegudes, un servei públic d’informació i suport als qui han patit la desaparició d’un familiar.
 
L’objectiu principal és oferir una atenció qualificada a aquests familiars a través d'un canal d’informació, de manera que coneguin les novetats que es produeixin en la investigació o les actuacions policials dirigides a la recerca de la persona que ha desaparegut sense una causa aparent.
 
L’Oficina, que serà operativa el proper 1 d'abril, també podrà oferir informació d’altres àmbits en relació amb el fet de la desaparició, com donar assessorament jurídic que es formuli i derivacions a entitats per a una atenció més especialitzada, a més d'orientar la família en la presa de decisions.
 
Pionera a l'Estat espanyol
 
La creació d’aquesta Oficina d’atenció a les famílies de les persones desaparegudes a Catalunya constitueix una iniciativa pionera a l’Estat espanyol, atesa la seva orientació de suport integral a les famílies de les persones desaparegudes i la vocació d’oferir un tracte personalitzat i proactiu sobre l’estat i evolució de les investigacions.
 
En aquest sentit, pel que fa a la investigació policial de la persona desapareguda, el treball de recerca es fa en coordinació amb la resta de cossos policials.