Imatge del dia que es va constituir l'Oficina del Regant (febrer 2012)
Imatge del dia que es va constituir l'Oficina del Regant (febrer 2012)
 
 Avui s’ha reunit el Consell Directiu de l’Oficina del Regant al Departament d’Agricultura   per a valorar les activitats promogudes des de l’Oficina del Regant durant l’any 2013 i presentar les principals línies d’actuació per l’any 2014.
 
L’Oficina del Regant es va inaugurar l’any 2012, i funciona de manera coordinada amb tècnics del DAAM, professors de l’ECA,  tècnics de l’IRTA i d’Infraestructures.cat. La gestió diària es porta des de l’Oficina del Regant  situada a l’ECA de Tàrrega, però es supervisa i s’aproven les actuacions des del Consell Directiu presidit pel Director General de Desenvolupament Rural i pels Directors Generals en matèria dAgricultura i Innovació Agrària.
 
La funció que des de l’Oficina del regant es duu a terme amb formació i transferència tecnològica, ha estat quantificada amb un total de 50 actuacions. S’han promogut, directament o col·laborant amb d’altres promotors, a 25 localitzacions diferents i amb més de 10 empreses col·laboradores. Els assistents han estat 1720 persones.
 
S’ha treballat en la promoció del regadiu i especialment del Segarra Garrigues, participant amb el reg de 4 parcel·les demostratives pilotades pels agricultors, Aigües de Segarra Garrigues , tècnics del DAAM i l’Oficina del Regant. Aquesta estratègia ha comportat l’organització d’activitats dirigides a la promoció de sistemes de reg , la gestió del cultiu i la presentació de resultats obtinguts a les parcel·les.
 
L’Eina de recomanació de reg de RuralCat, es gestiona des de l’Oficina del Regant, i disposa actualment de 1059 usuaris amb un creixement sostingut del 10 % anual.
 
El contacte amb el territori es millora amb la participació en un projecte LIFE per a la creació d’un simulador de reg. Es segueixen 14 parcel·les repartides en 7 regadius, de les quals s’obtenen dades per preparar el programa.
 
Durant el 2014 es seguirà treballant en les línies iniciades durant el 2013, i es reforçarà l’oferta de formació amb la disposició d’un nou curs de reg a distància que s’iniciarà properament.
 
També es disposarà d’un simulador de reg producte de la participació en un projecte LIFE  entre el DAAM,  l’IRTA i Bdigital, aquest programa ja estarà disponible el segon semestre per a iniciar proves de contrastació amb estudiants i regants.  La formació adreçada a tècnics amb seminaris específics, serà un punt a intensificar durant el 2014.
 
Els regants seguiran disposant d’un àmplia oferta de jornades, i de l’oferta es millorarà l’informe de recomanació de reg que s’envia a les llistes de distribució de l’Oficina del Regant, i es posarà en marxa un butlletí de l’Oficina del Regant. També es pretén ampliar l’oferta amb nous dossiers tècnics i fitxes tècniques sobre cultius de reg i temes energètics.
 
Ja estan programades algunes activitats estratègiques com la jornada de Planificació del Reg i la Fertilització i la de Valorització del Regadiu que es celebraran a Mollerussa els dies 21 i 22 de març i la II Trobada de Comunitats de regants que es programa a Girona pel mes de maig.
 
 

1  

Imatges

Imatge del dia que es va constituir l'Oficina del Regant (febrer 2012)

Imatge del dia que es va constituir l'Oficina del Regant (febrer 2012) 1471