Avui s’ha signat el conveni de pròrroga que permet el funcionament de l’Oficina Local d’Habitatge d’Olot i l'Oficina Comarcal d'Habitatge de la Garrotxa, que atenen a totes les famílies de la comarca de la Garrotxa. L'Oficina Local d'Olot també ha signat la pròrroga de conveni que permet la gestió del programa de mediació per al lloguer social.
Foto de la dsignatura de conveni
El director de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, Jaume Fornt, ha signat aquest matí amb l’alcalde d’Olot, Josep Maria Corominas, i el president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Joan Espona, els convenis relatius al programa de mediació per al lloguer social i a les oficines d’habitatge d’Olot i de la Garrotxa.
 
L’Agència de l’Habitatge de Catalunya delega, per conveni, la gestió dels seus serveis al territori en les oficines locals d’habitatge i en les borses de mediació per al lloguer social. Aquests ens municipals o supramunicipals ofereixen informació i atenció ciutadana. Les borses s’encarreguen de la captació i la gestió dels habitatges del programa de mediació i les oficines d’altres tramitacions.
L’Oficina Local d’Habitatge d’Olot ha atès durant l’any 2013 14.683 persones, que s’han adreçat a aquesta oficina situada a l'Ajuntament d'Olot per fer diverses gestions relacionades amb el seu habitatge.
 
Així, doncs, el gruix de les consultes i de les gestions han estat les referents a sol·licituds d’habitatge amb protecció oficial (1.179) i gestions amb llogaters d’habitatges gestionats per l’Agència o per les borses (1.734 gestions). També s’ha atès prop de 1.000 propietaris que volen incorporar els seus habitatges a les borses de mediació per al lloguer social i altres consultes i gestions relatives a ajuts, tràmit de cèdules d’habitabilitat, informació sobre les inspeccions tècniques d’edificis (ITE), desqualificacions d’habitatges protegits, etc.
 
D'altra banda, l'Oficina Comarcal de la Garrotxa ha atès, durant l'any 2013, 853 persones. Les consultes que ha rebut l'Oficina Comarcal -ubicada al Consell Comarcal de la Garrotxa- són derivades de la tramitació de cèdules d'habitabilitat, inscripcions al registre de sol·licitants d'habitatges amb protecció oficial, llogaters d'habitatges gestionats per l'Agència, informació sobre inspeccions tècniques d'edificis (ITE) i d'altres tramitacions derivades de l'habitatge. La singularitat de l'Oficina Comarcal és que presta els seus serveis als veïns dels 20 municipis de la comarca (llevat d’Olot). Per tal d’aconseguir que aquests serveis es prestin d’una manera descentralitzada i personalitzada, el responsable de l’oficina es desplaça periòdicament als diferents consistoris per poder atendre els usuaris en el seu propi municipi.

Des del febrer de 2012, l'Oficina Comarcal d'Habitatge tramita les cèdules d'habitabilitat de segona ocupació a la Garrotxa. Durant el 2013, es van tramitar 125 expedients que, sumats als 116 de 2012, fan que en l'actualitat des de l'Oficina Comarcal s'hagi tramitat 241 causes. La novetat d'aquest 2014 és que aquesta tramitació s'ha començat a fer telemàticament gràcies a la voluntat de col·laboració entre l'Agència d'Habitatge de Catalunya i el Consell Comarcal de la Garrotxa.

 
Jaume Fornt, ha assenyalat la importància del nombre de persones que s’han pogut atendre  gràcies a aquest desplegament d’oficines locals d’habitatge distribuïdes  en el territori. Actualment, hi ha  117  oficines i borses que presten aquests serveis a Catalunya. Durant l’any 2013 s’han atès més d’un milió de consultes relatives a temes d’habitatge, 590.000 de les quals han estat ateses presencialment, mitjançant les oficines locals, les borses i les diverses seus de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya de Barcelona, Lleida, Tarragona, Girona i les Terres de l’Ebre.

1  

Imatges

Foto de la signatura

Foto de la signatura 1286

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 39