Sala de premsa

event_note Nota de premsa

L'impost d'estades en establiments turístics ja es pot pagar a través de la nova oficina virtual

  • L’Agència Tributària de Catalunya posa en marxa el nou portal que aglutina totes les funcions tributàries per millorar el servei al contribuent
  • El 50% de les autoliquidacions de l’impost de transmissions patrimonials oneroses ja es paguen a través de l’oficina virtual
 
L’Agència Tributària de Catalunya ha posat en funcionament la nova oficina virtual per millorar-ne la funcionalitat i l’ús i oferir nous serveis com és el pagament telemàtic de l’impost d’estades en establiments turístics. A més, permet realitzar diverses funcions com la sol·licitud de cita prèvia, el simulador d’interessos o el de terminis que fins ara no estaven disponibles en la mateixa plataforma.
 
La nova oficina virtual a la qual s’hi accedeix través del portal e-tributs (www.e-tributs.cat), permet que els usuaris puguin fer la presentació i el pagament telemàtic de l’impost d’estades en establiments turístics. A més, el nou portal també permetrà fer-ho, en els propers mesos, amb la tributació sobre el joc i amb l’impost de successions i donacions. Fins ara, ja es podia tramitar el pagament de l’Impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats. Gairebé el 50% de les autoliquidacions de l’impost de transmissions patrimonials oneroses ja es paguen i presenten a través de l’oficina virtual.
 
Per poder abonar el pagament només fa falta que el contribuent disposi d’una targeta de crèdit de qualsevol entitat o que tingui un compte corrent del BBVA, Banc Sabadell, Santander, Bankia, Caixa Bank i IberCaja. A més, cal que l’usuari s’identifiqui amb una signatura electrònica que podria ser l’IDCat que emet gratuïtament l’Agència Catalana de Certificació o el DNI electrònic.  
 
La plataforma renovada també ha reorganitzat els continguts i els menús de navegació i ha fet més intuïtius els simuladors i els formularis. A més, s’han centralitzat funcions que fins ara estaven disperses com pot ser la sol·licitud de cita prèvia, la consulta del número de referència d’un document electrònic per assegurar-ne la validesa, el simulador de terminis, d’interessos, de valoració de vehicles, les adreces i telèfons de les oficines liquidadores que col·laboren amb l’ATC, i la comprovació d’ingressos. 
 
La nova oficina virtual respon a l’aposta ferma de la Generalitat per l’administració electrònica que permet millorar l’eficiència interna i les relacions de l’Administració amb les persones, empreses i organitzacions.  
 
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia