- El conseller de Territori i Sostenibilitat critica a Guipúscoa que l’Estat no hagi apostat mai per planificar infraestructures amb criteri econòmic, sinó que sempre ha prevalgut el disseny polític radial
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha lloat aquest matí a Bergara (Guipúscoa) les actuacions que està duent a terme el Govern Basc a l’anomenada Y ferroviària d’alta velocitat, que afavorirà la connexió amb Europa a través de l’eix atlàntic. “Gràcies a la seva sobirania fiscal el Govern Basc pot actuar subsidiàriament quan consideren que una actuació és prioritària mentre que a Catalunya no ho podem fer perquè aquestes obres estratègiques depenen de l’Estat”, ha manifestat Vila.
En aquest sentit, el conseller ha volgut recordar que “
la història d’Espanya compta amb molts errors en planificació d’infraestructures, que s’han dissenyat sempre seguint criteris polítics, mai amb criteris de cost-benefici ni apostant pels territoris que són tractors de l’economia de l’Estat”.
Santi Vila, que ha visitat les obres de Bergara acompanyat de la consellera de Medi Ambient i Política Territorial del Govern Basc, Ana Oregi, ha manifestat que “una de les grans apostes que compartim els governs de Catalunya i Euskadi és el fet que projectem les nostres infraestructures amb criteris econòmics i amb l’objectiu de sortir de la crisi”.
Segons el conseller de Territori i Sostenibilitat, “el fet que algunes obres acumulin retards importants, com passa amb el corredor mediterrani, es deu a que l’Estat mai ha apostat per planificar infraestructures amb criteri econòmic, sinó que sempre ha prevalgut el disseny polític radial”.