Empresa i Treball

TURISME

La Generalitat crea la primera plataforma d'una administració pública per a la venda a internet de viatges combinats

query_builder   2 abril 2014 13:07

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat crea la primera plataforma d'una administració pública per a la venda a internet de viatges combinats

El conseller Puig en la inauguració del Fòrum TurisTIC
 
  • El conseller Felip Puig ha presentat la nova plataforma de venda d’experiències turístiques del portal www.catalunya.com en el marc del Fòrum TurisTIC de Barcelona.
 
  • La Generalitat es converteix així en la primera administració d’Europa en crear una plataforma de venda de viatges combinats que permet realitzar tot el procés de compra en la mateixa plataforma, sense redirigir als webs dels professionals de les agències de viatge.
 
  • L’Agència Catalana de Turisme prioritzarà la venda de productes de marcat caràcter experiencial, que ajudin a dinamitzar el turisme interior de Catalunya, i que s’ajustin a les polítiques del Pla Estratègic de Turisme i el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya.
 
  • El nou canal de venda a internet s’adreça a les petites i mitjanes empreses que tenen dificultats per crear les seves pròpies plataformes o accedir als grans canals de distribució, i té com objectiu arribar on els grans distribuïdors no arriben i oferir als clients una oferta turística diferent a la dels canals de venda habituals.
 
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro, ha presentat avui en el marc del Fòrum TurisTIC de Barcelona la nova plataforma de venda d’experiències turístiques del portal www.catalunya.com. “Aquest instrument obrirà les pimes a la innovació i la tecnologia i posarà totes les ofertes de tots els indrets de Catalunya a la xarxa per oferir-los al món”, ha declarat Puig en la seva intervenció.
 
El conseller ha volgut subratllar que “aquesta és una plataforma que vol donar servei al sector però principalment a les petites i mitjanes empreses i al territori més enllà de la gran Barcelona, contribuint al reequilibri territorial de Catalunya”. I ha afegit que “amb aquesta eina volem ajudar a les empreses que tenen dificultats per crear les seves pròpies plataformes o accedir als grans canals de distribució. L’objectiu no és competir amb els grans distribuïdors, sinó complementar l’oferta ja existent i arribar allí on aquests no arriben i oferir als clients una oferta turística diferencial difícil d’adquirir en els canals de venda més habituals”,
 
La Generalitat, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), es converteix així en la primera administració d’Europa en crear una plataforma de venda en línia de viatges combinats. Cap altra administració pública, ni en anys anteriors ni més recentment, havia creat una eina que permetés realitzar tot el procés de compra de viatges combinats (des de l’elecció inicial fins a la venda final) en la mateixa plataforma, sense redirigir als webs dels professionals de les agències de viatge.
 
La plataforma, que estarà operativa el dia 4 d’abril coincidint amb la inauguració del Saló Internacional de Turisme de Catalunya (SITC), no té cap cost ni comissió afegida per a les agències de viatges. Comptarà en el seu inici amb més d’una cinquantena de productes a la venda. A més, l’eina estarà disponible en vuit idiomes (català, castellà, anglès, francès, alemany, italià, rus i portuguès), ja que es vol donar visibilitat als productes a nivell internacional.
 
Les agències de viatges podran posar a la venda paquets turístics, és a dir, viatges de més de 24 hores o que incloguin una nit d’estada, amb transport i/o allotjament i/o activitat associada, i que tinguin lloc al territori català. També es podran posar a la venda activitats soltes com rutes, degustacions gastronòmiques, esdeveniments especials, etc., que es realitzin a Catalunya.
 
L’ACT potenciarà la venda de productes que s’ajustin a les polítiques turístiques establertes en el Pla Estratègic de Turisme i el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya. Així, es prioritzarà aquella oferta de marcat caràcter experiencial, que ofereix un valor diferencial als clients; també els productes que permetin dinamitzar el turisme interior de Catalunya, una zona amb un gran potencial turístic que sovint té dificultats per comercialitzar la seva àmplia i variada oferta. La intenció és aglutinar les millors experiències turístiques de Catalunya en aquest canal de venda, cobrint tot el territori català.
 
 
Una plataforma feta amb i per al sector turístic
 
En la seva intervenció, el conseller ha volgut remarcar que “aquesta nova plataforma de venda d’experiències turístiques del www.catalunya.com s’ha construït amb la complicitat del sector turístic català”, i ha recordat que “en la seva conceptualització i execució hi ha participat activament l’Associació Catalana d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVe), que co-gestiona el projecte conjuntament amb l’ACT”. L’Agència Catalana de Turisme ha realitzat presentacions de la plataforma en tot el territori català, per tal que les agències de viatges coneguin aquest nou canal de venda. En total, hi han assistit unes 200 empreses i entitats que han tingut l’oportunitat de donar-se d’alta i oferir els seus productes a través del www.catalunya.com
 
La directora general de Turisme, Marian Muro, ha remarcat en aquesta presentació que “la plataforma no acceptarà qualsevol proposta o experiència. No hi entra tot. L’objectiu és tenir les millors experiències turístiques de Catalunya en aquest canal de venda, cobrint tot el territori català”.
 
Per tal que una agència de viatges pugui vendre el seu producte a través la nova plataforma de venda d’experiències turístiques del portal www.catalunya.com ha de complir una sèrie de requeriments. L’empresa ha d’estar legalment constituïda i registrada al Registre de Turisme de Catalunya (RTC), i ha de disposar de TPV virtual o passarel·la de pagament. El seu producte ha de tenir un alt component experiencial, i s’ha d’ajustar a les polítiques establertes en el Pla Estratègic de Turisme i el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya. A més, ha de ser un paquet de l’àmbit territorial català (no es vendran productes d’altres destinacions), que es pugui desenvolupar en català, castellà i com a mínim un idioma estranger, ha d’estar 100% pensat per a públic final (no es vendran productes adreçats a empreses o operadors turístics), i ha de tenir un preu tancat (impostos inclosos).
 
Pel que fa a les empreses proveïdores de serveis turístics o les agències de viatge que vulguin vendre activitats soltes, també han de complir una sèrie de requeriments. Així han d’oferir serveis que es desenvolupin en l’àmbit territorial català i que s’ajustin a les polítiques establertes en el Pla Estratègic de Turisme i el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya. Les activitats han d’estar adreçades al públic final, han de tenir visites i horaris regulars i garantits, un preu tancat amb impostos inclosos, i accessos fàcils. A més, la informació de l’activitat ha d’estar en català, castellà i com a mínim un idioma estranger, i disponible a Internet.
 
La plataforma compleix amb tots els requeriments realitzats des del sector turístic català, de manera que les empreses que publiquin les seves ofertes poden afegir tot tipus d’informació d’interès per a l’usuari. A més, és l’única plataforma d’una administració pública que permet la venda per cupos i cupons, amb descomptes i suplements.
 
El nou canal de venda generarà informació molt valuosa sobre el comportament dels usuaris a l’hora de realitzar les seves compres, i sobre les preferències dels clients segons els diferents mercats. Aquesta informació permetrà a l’Agència Catalana de Turisme millorar la promoció a l’exterior i, alhora, revertirà positivament en la comercialització de l’oferta turística catalana.
 
Una eina molt flexible
 
La plataforma és compatible amb tabletes i mòbils, perquè els clients puguin adquirir els productes des de qualsevol indret. A més, els usuaris poden compartir les ofertes a les xarxes socials, i valorar-les a la pròpia plataforma de venda.
 
El fet que la plataforma de venda estigui integrada en el portal www.catalunya.com permetrà en un futur la contextualització dels continguts. Així, quan un usuari navegui pel portal li apareixerà l’opció de comprar l’oferta relacionada amb els continguts que està consultant. A més, les ofertes estaran georeferenciades, de manera que quan un usuari consulti el mapa del www.catalunya.com podrà comprar les ofertes del voltant.
 
 

1  

Fitxers adjunts

El conseller Puig en la inauguració del Fòrum TurisTIC

El conseller Puig en la inauguració del Fòrum TurisTIC
JPG | 1388

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia