• La consellera d’Ensenyament ha afirmat que “valorem molt positivament aquesta suspensió” i que “la nostra principal preocupació era alliberar els directors de la pressió judicial”
  • També  ha avançat que aquesta tarda es reunirà amb els representants de les Ampes
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat que “hem de seguir dirigint i dissenyant aquesta estratègia que demostra que el model català garanteix el domini del català i el castellà, i que hi ha un 14% que fa alguna assignatura en castellà com n’hi ha un 40% que ho fa en anglès, perquè és un sistema flexible i obert”. La consellera Rigau també remarcat que “valorem molt positivament aquesta suspensió”, que ha acordat el TSJC sobre l’aplicació del 25% del castellà en una escola, i que “la nostra principal preocupació era alliberar els directors de la pressió judicial”. Així mateix, ha avançat que aquesta tarda es reunirà amb els representants de les Ampes. La titular d’Ensenyament ho ha dit aquest matí després de presidir una jornada sobre l’escola inclusiva a Catalunya a l’Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears.
 
Irene Rigau ha subratllat que és molt important que “l’estratègia jurídica que havia dissenyat el Departament ha donat fruits” i que des d’Ensenyament ja “dèiem que no es podia imposar a 24 pares el que havia demanat un”. Ha afegit que “ho hem pogut demostrar donant veu als altres pares, gràcies a la col·laboració de les Ampes, dels titulars i del recurs del propi Departament, hem creat una situació en què s’ha pogut veure que la tutela judicial efectiva del conjunt de pares calia ser analitzada”. En aquest sentit, la consellera ha avançat que aquesta tarda es reunirà amb els representants de les Ampes “per agrair-los la col·laboració perquè decidir personar-se davant de la justícia per defensar el seu dret és un acte de coratge i que valorem molt especialment”.
 
La titular d’Ensenyament ha explicat que aquest nou pronunciament permetrà als directors treballar “tranquils i segurs” atès que “fent el que estan fent no estan incomplint cap mandat judicial”. “Això per als centres és molt bona notícia perquè vol dir que hi ha tranquil·litat i que el projecte educatiu es manté, el projecte lingüístic es manté”, ha destacat. Així, la consellera d’Ensenyament ha conclòs que “aquestes sentències ens permeten que els centres puguin seguir aplicant aquest model d’escola catalana amb normalitat”.            
 
3 d’abril de 2014