• La consellera d’Ensenyament ho ha dit aquest matí durant la seva intervenció en la jornada sobre l’escola inclusiva “El repte d’aprendre”

 

 
Jornada
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat que “tenim mecanismes, tenim la norma i és evident que necessitem recursos” però que, en la política educativa del Govern, l’escola inclusiva “és l’àmbit més protegit, des de les substitucions a la dotació de personal complementari”. La consellera d’Ensenyament ho ha dit durant la seva intervenció en la jornada sobre l’escola inclusiva “El repte d’aprendre”, organitzada per Aspasim, que ha tingut lloc aquest matí a l’Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears.
 
La titular d’Ensenyament ha dit que la realitat “és que, si l’1,9% d’alumnes que necessiten aquesta escolarització està repartit de manera que un 1,3% està a l’escola ordinària i un 0,6 està a l’escola especial, el percentatge està clarament decantat a la inclusió”.  Ha remarcat que “el que no estem fent és cap pas enrere” i que “el que estem fent és mantenir el model que hi havia”.
 
La consellera Irene Rigau ha destacat que l’objectiu del Departament d’Ensenyament “és fer possible al màxim que la inclusió sigui la fórmula genèrica, amb una actitud absolutament positiva, la implicació de tots els sectors i les bones pràctiques”. Ha afegit que “hem de fer un model nou que és el d’una escola per a tothom” i que la voluntat política és “que l’alumne estigui al centre”, tal com va marcar la LEC. En aquest sentit, ha explicat que “va quedar ben clar que el principi rector és la inclusió, és valorar les necessitats, les oportunitats i els recursos i, amb la família i els professionals, decidir quina és la millor opció”.
 
Així mateix, ha recordat que “fa pocs dies, el Govern de Catalunya va aprovar un decret que permet perfilar llocs a les plantilles i els centres amb inclusió podran també perfilar els llocs de treball que necessitin”. També ha subratllat que “en el cas de la inclusió ha de ser molt bona fórmula a treballar pels centres” i que “hem procurat que el sistema es vagi ordenant perquè hi hagi la menor distància possible entre la resposta del centre i l’opció de la família”.
 
 
3 d’abril de 2014