El director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Girona ha reunit avui la Permanent de la Junta de Personal Docent de Girona, en sessió extraordinària, a fi de tractar i valorar les declaracions dels representants sindicals de personal docent no universitari de Girona sobre el Decret 39/2014, de 25 de març, pel qual es regulen els procediments per definir el perfil i la provisió dels llocs de treball docents.
La reunió, realitzada a la seu dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Girona, tenia l’objectiu d’aclarir i explicar amb detall la naturalesa i la voluntat d’aquest Decret, aprovat pel Govern de la Generalitat de Catalunya el passat dimarts 25 de març i d’aquesta manera contrastar, de forma argumentada, diverses afirmacions fetes pels representants sindicals del personal docent de Girona.
Per part del director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Girona, Albert Bayot, s’ha assenyalat que el Decret, d’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), dóna resposta a l’evolució que molts centres públics van fent, paulatinament, en la major definició i singularització dels seus projectes educatius, per exemple, amb la introducció de l’ús parcial de la llengua anglesa en la impartició de matèries no lingüístiques. Igualment ha posat de manifest que el Decret ha estat debatut i valorat pel Consell Escolar de Catalunya, abans de la seva aprovació. Aquest òrgan de participació, que compta amb la representació de tots els agents de la Comunitat Educativa – inclosos els sindicats- presenta un Dictamen que és aprovat amb només 3 vots en contra i que fa 13 propostes o recomanacions que han estat contemplades en la redacció definitiva.
També s’ha recordat que les direccions dels centres escolliran part del professorat de forma motivada, amb relació al projecte educatiu del centre i amb el compliment estricte del procediment establert. El procés ha de garantir els principis de mèrit, capacitat i publicitat inherents als llocs de treball de qualsevol administració pública i relacionar la idoneïtat de l’aspirant amb relació a l’adequació al lloc de treball i a les peculiaritats del centre educatiu.
El departament ha volgut deixar clar que les evidències del procés negociador dut amb els representants dels treballadors es troben en les actes de 8 sessions celebrades a Barcelona els dies 2, 6, 15, 22 i 29 de maig i 5, 12 i 26 de juny de 2013 i el fet que, en aquest procés, el Departament d’Ensenyament va acceptar incloure 21 modificacions proposades pels sindicats al text inicial del projecte. Tanmateix es va donar resposta o aclariments a 106 propostes o esmenes plantejades en aquestes reunions.
Finalment, s’ha exposat que el Decret no obliga cap centre a modificar el sistema de provisió de places ni definitives, ni provisionals, sinó que incorpora i posa a la seva disposició un instrument nou i adaptat a les necessitats actuals dels centres educatius que permet una definició i una major adequació de les places de professorat d’acord amb la singularitat de cada centre i del seu projecte educatiu. També s’exposa que, en cap cas, afectarà els funcionaris docents amb plaça definitiva en un centre i, per tant, serà d’aplicació progressiva.



