El Govern de la Generalitat i les universitats catalanes preparen una segona convocatòria d’ajuts per incentivar la creació de nous MOOCs (Massive Open Online Courses) després del bon resultat de la primera convocatòria per finançar aquesta nova modalitat formativa online que es va obrir l’any passat. L’anunci l’ha fet el director general d’Universitats, Lluís Jofre, durant l’obertura aquest matí de la Jornada ‘Vull fer un MOOC: per on començo?’ que organitza la Secretaria d’Universitats i Recerca al Campus de la Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra. La jornada està adreçada a compartir l’experiència dels professors més veterans, els dubtes dels ja iniciats o les preguntes dels nouvinguts en aquest món d’innovació i educació en línia.
 
El director general d’Universitats ha explicat durant la seva intervenció la bona resposta que la primera convocatòria d’ajuts a MOOCs -gestionada per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)- ha tingut entre les universitats. En total es van destinar 200.000 euros a finançar a 14 cursos en línia oberts i massius (es van rebre 138 sol·licituds) organitzats per les universitats i els centres de recerca de Catalunya.
 
Segons Lluís Jofre, “la segona convocatòria permetrà arribar a 50 projectes i d’aquesta manera aprofundir en el coneixement i les inquietuds que tenim sobre els MOOCs”. Jofre ha subratllat que a Catalunya “tenim un coneixement bo i robust i cal poder ensenyar-lo al món. Els MOOCs ens donen precisament aquesta possibilitat”.
 
L’objectiu dels ajuts atorgats és finançar projectes que tinguin com a finalitat crear cursos en línia oberts per les universitats i els centres de recerca catalans de manera oberta i massiva o millorar-ne la qualitat, en especial d’aquells que van adreçats a un públic massiu de dins i fora de Catalunya.
 
La Jornada ‘Vull fer un MOOC: per on començo?’ se celebra al llarg del matí al Campus de la Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra. La sessió combina presentacions i diàlegs de professors experts en cursos massius en línia amb tallers més pràctics adreçats preferentment a docents.

1  

Fitxers adjunts

Comunicat de premsa

Comunicat de premsa
PDF | 269