La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha activat aquesta tarda la fase d’Alerta del Plaseqcat (Pla d’Emergències Exterior del Sector Químic de Catalunya) per una deflagració de vapors de toluè que s’ha produït a l’empresa Terminales Portuarias, SA. L’empresa està situada al Moll de l’Energia del Port de Barcelona i és una instal·lació SEVESO de risc alt químic.
Segons les primeres informacions, l’incident s’hauria produït mentre es feien les tasques de càrrega d’un camió amb toluè (33-1294). Com a conseqüència de l’explosió ha resultat ferit de caràcter greu el camioner.
En aquests moments, no consta que hi hagi hagut afectació a l’exterior de la planta.
Fins al lloc s’han desplaçat els Bombers de Barcelona, efectius de la policia local i també personal sanitari del Sistema d’emergències Mèdiques.