Foto familia

 

 
·        En aquest acte de lliurament, presidit pel conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, també han rebut la placa acreditativa de la seva adhesió a la marca DTF un total de 27 empreses del municipi.
 
·        La certificació Destinació de Turisme Familiar (DTF) és un segell d’especialització que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a aquells municipis que ofereixen serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies.
 
·        Aquesta certificació reforça la promoció del turisme familiar, un dels productes estratègics en la política turística catalana, i coincideix amb la celebració de l’Any del Turisme Familiar a Catalunya.
 
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha lliurat avui a l’alcalde de Castell-Platja d’Aro, Joan Giraut, el diploma que acredita el municipi com a Destinació de Turisme Familiar (DTF). L’acte ha comptat amb la presència del delegat de la Generalitat a Girona, Eudald Casadesús; del director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa; del director dels Serveis Territorials d’Empresa i Ocupació a Girona, Ferran Roquer; i de la regidora de Turisme de Castell-Platja d’Aro, Imma Gelabert.
 
En el decurs de l’acte, el conseller Puig i l’alcalde de Castell-Platja d’Aro han lliurat les plaques acreditatives als 27 establiments del municipi adherits al segell DTF, entre allotjaments turístics, restaurants i establiments d’oferta d’oci i lleure. En aquest sentit cal destacar l’alt grau d’implicació del sector turístic, públic i privat, d’aquest municipi en aquest projecte. Destaca l’àmplia oferta d’allotjament adherit a la marca DTF, amb 9.745 places, més del 50% del total de places existents al municipi.  
 
En el marc de l'acte, el conseller Puig ha assenyalat que l'atorgament d'aquesta certificació “és un èxit fruit del treball conjunt i concertat del sector i de l'Ajuntament” i ha volgut « agrair l'esforç que  ha fet l'ajuntament, amb nous serveis municipals i nous programes i que avui hem pogut acreditar amb el rigorós examen que s'exigeix per poder obtenir aquesta certificació ». A aquest respecte, el conseller ha volgut recordar “l'aposta que ha fet Catalunya per la qualitat, que ens permet actualment estar competint amb les principals destinacions turístiques del món”. “Una aposta que -ha afegit el conseller- des d'una perspectiva estratègica s'ha traduït en els diferents segells de qualitat, com el de turisme esportiu, de turisme de salut, o de turisme familiar”.

Segons Puig, la certificació que acredita com a destinació de turisme familiar implica que “tot el municipi s'orienti d'una manera clara a satisfer les necessitats de les famílies que viatgen amb tots els seus membres; amb oferta de serveis orientada, amb seguretat en les instal·lacions, i amb un acompanyament”.

De la seva banda, l’alcalde del municipi ha assenyalat que aquesta certificació “per Platja d'Aro suposa un abans i un després” i ha afegit que “gràcies a aquesta certificació ens sentim molt reforçats, pel compromís dels empresaris, i per la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme, que ens ha ajudat en el procés”. Així mateix, Giraut ha apuntat que “ens dóna embranzida per a l’inici de la temporada”. 
 
La certificació de Castell-Platja d’Aro coincideix amb la celebració de l’Any del Turisme Familiar a Catalunya, una de les grans iniciatives promocionals del pla d’accions de l’Agència Catalana de Turisme. Catalunya ha estat des de sempre una destinació de turisme familiar.
 
Un 60% dels visitants que rep Catalunya són famílies, i el Pla de Màrqueting Turístic aprovat al 2013 estableix com una prioritat la retenció del client familiar. Per aquestes raons i coincidint amb el vintè aniversari de la proclamació de l’Any Internacional de la Família per part de l’ONU, la Generalitat ha decidit declarar el 2014 com l’Any del Turisme Familiar a Catalunya. L’objectiu és enfortir el posicionament de Catalunya com a destinació ideal per a les famílies amb nens, especialment en els principals mercats emissors d’aquest tipus de turisme: el mercat domèstic català, el de proximitat espanyol, a l’Europa Occidental i Rússia.
 
Destinació de Turisme Familiar
 
El segell d’especialització Destinació de Turisme Familiar, impulsat per l’Agència Catalana de Turisme, reconeix aquells municipis que disposen d’una oferta municipal, d’allotjament, de restauració i empreses d’activitats especialitzada per a famílies.
 
Un dels principals objectius d’aquest segell és el reposicionament de destinacions madures molt conegudes pel turista, davant de l’oferta creixent de sol i platja en l’arc mediterrani amb l’objectiu d’ajudar-les a diferenciar-se de la competència. Es tracta de facilitar el posicionament d’aquestes destinacions oferint un producte especialitzat en base a les necessitats específiques de la  demanda familiar.
 
Des de fa un parell d’anys, a més, l’ACT està treballant per implantar aquest projecte a l’interior del territori. En aquest sentit, les Valls d’Àneu s’han convertit en la primera DTF d’interior certificada.
 
A través de l’avaluació i supervisió continuada es garanteixen els serveis per a tota la família, especialment en temes de seguretat, infraestructures i entreteniment. Entre aquest serveis destaquen:
  • Serveis especialitzats per a les famílies.
  • Especial atenció a les normes de seguretat, tant en espais públics com en la resta d’establiments certificats amb la marc..
  • Ampli programa d’animació, serveis i activitats per a nens.
  • Instal·lacions adequades per als més petits en zones públiques, allotjaments i oferta complementària.
  • Fàcil accés a la informació dels programes d’activitats diàries, per planificar millor l’estada.
Amb la certificació d’avui, el segell DTF compta amb 15 destinacions certificades: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Lloret de Mar, Roses, Torroella de Montgrí-L’Estartit i Castell-Platja d’Aro, a la Costa Brava; Calella, Malgrat de Mar, Pineda de Mar i Santa Susanna, a Costa Barcelona; i Calafell, Cambrils, Salou i Vila-Seca/La Pineda Platja a la Costa Daurada; i les Valls d’Àneu, al Pirineu. A més, 9 destinacions més -8 d’interior i Sant Feliu de Guíxols a la costa- es troben en procés de certificació.
 
Aquestes certificacions suposen un total de 463 empreses adherides al programa DTF arreu de Catalunya, entre establiments d’allotjament turístic, restaurants i empreses d’activitats.
 
Castell-Platja d’Aro
 
Amb aquesta certificació la Costa Brava reforça el seu atractiu per captar turisme familiar, amb cinc municipis certificats. Castell-Platja d’Aro, a més de la seva pròpia trajectòria en aquest segment de mercat, ofereix una façana marítima amb la Platja Gran de més de 2 km d’allargada i cales petites que compten amb les distincions Bandera Blava, Q de Qualitat Turística i el Diploma de Compromís de Qualitat en Destí. Les platges del municipi es distingeixen per oferir una gran diversitat d’equipaments i activitats per grans i petits.
 
Altres recursos naturals destacats són el Parc Natural dels Estanys i la recuperada Bassa d’en Dofí, que ofereix la possibilitat d’observar les evolucions de les aus del municipi.
 
Pel que fa a activitats, destaquen les rutes de senderisme amb el GR-92, que enllaça el camí de ronda amb altres trams dels pobles veïns, la pràctica de cicloturisme a les seves vies verdes i la Ruta del Carrilet, i una oferta cultural variada amb un patrimoni històric reconegut i esdeveniments destacats.
 
A tot això, cal afegir una variada oferta de lleure, comercial i gastronòmica amb restaurants de típica cuina catalana i marinera.
 

2  

Fitxers adjunts

El conseller Puig i l'alcalde de Platja d'Aro en el moment del lliurament del diploma de la certificació de DTF

El conseller Puig i l'alcalde de Platja d'Aro en el moment del lliurament del diploma de la certificació de DTF
JPG | 899

Foto de família

Foto de família
JPG | 1411