• Tot i l’increment de la mobilitat, es registra la mortalitat més baixa a les carreteres catalanes des que Catalunya té les competències assumides de trànsit
Durant aquesta Setmana Santa, s’ha registrat la mortalitat més baixa a les carreteres catalanes des que Catalunya té les competències assumides de trànsit.
 
Així, des de l’inici del període festiu, el passat divendres 11 d’abril, fins al dilluns de Pasqua, hi ha hagut dos accidents mortals amb dos morts a 24 hores, un 33% menys que l’any anterior.
 
Ambdós sinistres es van registrar a la primera fase d’aquest període festiu i convé destacar que a la segona fase de la Setmana Santa 2014 i al llarg de l’operació retorn no hi ha hagut cap víctima mortal a les carreteres catalanes. 
 
Aquesta Setmana Santa 2014 ha registrat un increment de la mobilitat a la xarxa viària catalana

Van sortir de l’àrea metropolitana de Barcelona un 3,26% més de vehicles que l’any passat, un 8,55% més que al 2012 i un 12,26% més que al 2011.
 
Cal destacar que les vies més transitades durant l’operació retorn han estat l’AP-7 entre Vilafranca del Penedès i el Vendrell, les de la Costa Brava (C-65, C-31 i C-35) i Costa Daurada (N-340 al Vendrell i Altafulla) i també i a l’autovia A-2 entre Tàrrega i Bell-lloc d’Urgell i a l’altura del Bruc.
 
Per minimitzar les retencions es van disposar carrils addicionals en el tram sud de l’AP-7 i mesures especials com l’obertura del carril bus- VAO de la C-58 a tots els vehicles (excepte camions de 7,5 o més tones), independentment del nombre d’ocupants en sentit Barcelona.
 
La seguretat viària, prioritat del Govern
 
La seguretat viària és un prioritat del Govern, que pren les accions i mesures necessàries per reduir encara més la sinistralitat a les nostres carreteres. Per això, va aprovar el passat 14 de gener de 2014 el Pla estratègic de seguretat viària 2014-2020 de Catalunya (PESV), que té com a objectiu principal la reducció d'un 50% de les víctimes mortals a les carreteres catalanes, la reducció d’un 40% dels ferits greus amb seqüeles de per vida, un 60% la mortalitat infantil en accidents de trànsit i un 20% els morts i ferits greus en accidents de moto.
 
En el marc d’aquest pla estratègic, el Govern té previst aprovar el Pla de seguretat viària de Catalunya 2014-2016.