• Ports de la Generalitat i Protecció Civil de la Generalitat han organitzat  conjuntament un simulacre al port de l’Ametlla de Mar on s’ha simulat l’incendi d’una embarcació esportiva amb vessament d’hidrocarburs
  • El simulacre ha servit per posar en pràctica el Pla d’autoprotecció del port i el Pla de contingència del port, així com el Pla especial d’emergències per contaminació accidental de les aigües marines a Catalunya (CAMCAT)
 
Ports de la Generalitat
Avui, al Port de l’Ametlla de Mar (Baix Ebre) s’ha realitzat un simulacre d’incendi d’una embarcació a la dàrsena esportiva. L’exercici l’han organitzat Ports de la Generalitat i Protecció Civil de la Generalitat amb col·laboració amb el Club Nàutic Ametlla de Mar.
 
L’escenari ha consistit en l’incendi d’una embarcació esportiva atracada a un pantalà del port nàutic. Com a conseqüència de l’incendi es produeix un vessament de carburant i, a més, una persona resulta ferida.
 
L’objectiu principal d’aquest simulacre ha estat posar en pràctica el sistema d’avisos dels plans d’emergència del port, amb el desplegament de la part operativa, amb les accions del seu personal, i comprovar la coordinació entre els diferents mitjans i cossos d’emergències actuants.
 
El foc és detectat per un mariner de guàrdia del port esportiu que, immediatament, ha iniciat el protocol d’avisos establert al Pla d’Autoprotecció (PAU) al telèfon d’emergències 112, al Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT), a la Policia Local i al guardamolls del port.
 
Posteriorment el guardamolls del port ha realitzat els avisos a Salvament Marítim i a la Guàrdia Civil.
 
Els treballadors del port s’han encarregat de desamarrar les embarcacions veïnes, en funció del règim de vents i d’extingir el foc amb mitjans propis mentre arribaven la resta de cossos actuants.
 
Protecció Civil de la Generalitat, a través del CECAT, ha realitzat els avisos corresponents als grups d’intervenció.
 
En arribar els Bombers de la Generalitat, que han participat amb dues dotacions (un vehicle del parc de Bombers de l’Ametlla de Mar i una dotació dels Bombers GRAE Subaquàtics) han treballat: en l’extinció de l’incendi de l’embarcació; en l’abalisament de les diferents zones de l’àrea general d’operacions i en l’extracció de la persona ferida.
 
Els Bombers GRAE Subaquàtics han fet tasques de suport als grups d’intervenció del port en la col·locació de les barreres i en l’extracció de les embarcacions veïnes afectades.
 
D’altra banda, Salvament Marítim, coordinats per la Capitania Marítima,  ha donat suport al desplegament de les barreres absorbents.
 
El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha atès i valorat a la persona ferida per cremada en aquest incendi i a l’afectada per un atac d’ansietat que han rebut el suport del Servei d’Urgències Mèdiques (SUM) de l’Ametlla de Mar. Per fer-ho, el SEM hi ha desplaçat 1 unitat de Suport Vital Bàsic (SVB) amb 2 tècnics de transport sanitari i 1 Vehicle d’intervenció ràpida (VIR) amb 1 comandament. El Centre Coordinador del SEM també ha activat la unitat SUM de l’Ametlla de Mar.
 
Els Mossos d’Esquadra amb el suport de la Guàrdia Civil s’han situat d’acord amb el seu pla d’actuació i han realitzat els pertinents talls de trànsit i control d’accessos al port de l’Ametlla de Mar. D’aquesta manera també han facilitat l’accés dels vehicles d’emergència.
 
Aquest simulacre ha comptat amb la participació de diferents grups d’intervenció i institucions com els Bombers de la Generalitat, GRAE, Mossos d’Esquadra, Policia Local de l’Ametlla de Mar, Guàrdia Civil, Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), Servei d’Urgències Mèdiques de l’Ametlla de Mar (SUM), Salvament Marítim,  Ports de la Generalitat, Club Nàutic Ametlla de Mar, telèfon d’emergències 112, tècnics de Protecció Civil de la Generalitat i Associació de Voluntaris de Protecció Civil de l’Ametlla de Mar.
 
 
28 d’abril de 2014


3  

Imatges

Imatge simulacre 1

Imatge simulacre 1 1950

Imatge simulacre 2

Imatge simulacre 2 1093

Imatge simulacre 3

Imatge simulacre 3 877

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 60