• Durant la reunió entre la consellera i les Ampes i direccions dels centres afectats per la sentència, s’ha proposat una resposta coordinada
 
  • Ensenyament estudia el calendari d’aplicació de les interlocutòries. Els recursos de cassació es poden presentar com a màxim fins el 15 de maig
 
  • S’ha informat dels recursos de cassació i de la demanda de la paralització de les interlocutòries. La consellera ha explicat que s’ha acordat que els centres demanaran instruccions a Ensenyament de cara a les possibles activitats a realitzar el mes de juny
Foto
 
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha denunciat aquesta tarda que el 25% del castellà a 5 escoles –arran de les interlocutòries del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya- és el pas previ a una petició del Partit Popular d’una doble línia escolar en matèria lingüística. Així ho ha afirmat després d’una reunió mantinguda amb les Ampes, per una banda, i amb les direccions i titularitat dels 5 centres afectats per les interlocutòries, per l’altra, on s’ha proposat una resposta coordinada.
 
La titular d’Ensenyament ha anunciat que el PP va presentar en el seu moment al Parlament una proposta de resolució sobre els drets dels nens a rebre el primer ensenyament en llengua materna. I en el punt 2 proposa eliminar l’atenció individualitzada en castellà i la prohibició de separar els infants en grups classe. Aquesta proposta encara no ha estat debatuda en seu parlamentària. Tant l’Estatut com la LEC determinen la no separació dels infants per qüestions de llengua, i Irene Rigau ha declarat que “aquest fet demostra el camí marcat i l’objectiu final. No és una qüestió de matèries ni de percentatges, sinó de trencar definitivament el model”. I ha afegit que “ens temíem que aquesta era la raó principal i veiem que van més lluny del què ens pensàvem”.
 
La consellera ha avançat que el Departament d'Ensenyament presentarà uns recursos de cassació, que es pot presentar com a màxim el 15 de maig. Alhora, estudia el calendari d’aplicació de la suspensió de les interlocutòries.
 
La consellera ha exposat que en la reunió s’ha acordat que l’administració respondrà a la petició d’orientar en la forma com encaixar el contingut de les interlocutòries en el calendari del mes de juny, segons les diferents etapes educatives. Aquesta mesura es prendria sempre i quan s’hagués d’acabar aplicant aquest curs. Ha recordat que durant el mes de juny, la majoria de centres estan en període d’avaluació o d’activitats pròpies de final de curs: “Veiem una dificultat d’aplicació ja que el mes de juny està majoritàriament destinat a l’avaluació. Hem de veure què fer per no alterar el procés i el bon funcionament dels centres. El que s’ha estudiat en català s’ha d’avaluar en català. Canviar de llengua a l’últim mes no és gaire normal”.
 
La consellera i els assistents a la reunió han acordat tornar-se a reunir a finals de mes per analitzar les novetats que s’hagin pogut produir durant aquests dies.
 
Irene Rigau ha recordat que s’està a l’espera a veure com queda finalment el Reial Decret del Ministeri d’Educació, que desenvolupa la disposició addicional 38 de la LOMCE, però ha insistit que “actuarem amb el convenciment de la defensa de l’escola catalana, que mai ha exclòs el castellà. El que tenim en joc és molt”.
 
 
 
8  de maig de 2014
 

2  

Imatges

Fotografia reunió directors i titulars

Fotografia reunió directors i titulars 3843

Fotografia reunió AMPAS

Fotografia reunió AMPAS 3357