Empresa i Treball

TURISME

El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, clourà avui la trobada comercial entre operadors turístics brasilers de Braztoa i empreses turístiques catalanes

query_builder   13 maig 2014 13:00

event_note Nota de premsa

TURISME

El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, clourà avui la trobada comercial entre operadors turístics brasilers de Braztoa i empreses turístiques catalanes


  • Aquesta jornada comercial forma part de l’esdeveniment que Braztoa ha organitzat a Barcelona, gràcies a l’acord signat el passat mes de juliol entre el conseller Felip Puig i la direcció de l’associació brasilera en el marc del viatge institucional del president de la Generalitat, Artur Mas.
  • Braztoa és l’associació brasilera d’operadors turístics més important d’aquest país, amb unes vendes del 90% dels paquets turístics comercialitzats i un 18% dels bitllets aeris emesos al Brasil.
  •  L’Agència Catalana de Turisme ha obert al 2014 una nova oficina de promoció turística al Brasil, ja que aquest país és el mercat emissor més important de Sud-Amèrica, amb més de 140.000 visitants al 2013 i un alt potencial de creixement.
 
 El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, clourà aquesta tarda la trobada comercial entre 27 operadors turístics socis de Braztoa i 27 empreses del sector turístic català que tindrà lloc al Palauet Living Barcelona. A l’acte assistiran també Marco Ferraz, president de Braztoa, Xavier Espasa, director de l’Agència Catalana de Turisme, i Santiago Escuder, delegat comercial d’Iberia a Catalunya.
 
En aquesta trobada comercial, les empreses catalanes tindran l’oportunitat de presentar la seva oferta davant els operadors turístics brasilers. Posteriorment a la cloenda, els operadors i les empreses participaran en un còctel de treball, on els operadors podran adreçar-se a les empreses que més els hagin interessat i aprofundir més en la seva oferta comercial.
 
Aquesta jornada comercial forma part de la trobada que Braztoa ha organitzat a Barcelona del 10 al 14 de maig. Durant aquest temps, els participants han pogut conèixer en primera persona l’oferta turística catalana, ja que han visitat Barcelona, la Costa Brava i la Costa Daurada, i el passat diumenge van tenir l’oportunitat d’assistir al Gran Premi d’Espanya de Fórmula 1, un esport que al Brasil compta amb un gran nombre de seguidors.
 
L’associació brasilera ha organitzat aquesta trobada a Barcelona gràcies a l’acord que el conseller Felip Puig va signar amb la direcció de Braztoa el passat mes de juliol, en el marc del viatge institucional que el president de la Generalitat, Artur Mas, va realitzar al Brasil. Precisament, durant l’acte de cloenda el president de Braztoa, Marco Ferraz, lliurarà al conseller Puig una placa d’agraïment per la col·laboració i suport del Govern de la Generalitat als operadors turístics de Braztoa.
 
Braztoa és l’associació brasilera d’operadors turístics més important d’aquest país. Els seus operadors vénen el 90% dels paquets turístics comercialitzats i un 18% dels bitllets aeris emesos al Brasil.
 
Nova oficina de promoció turística de Catalunya al Brasil
 
Seguint amb la seva política d’expansió i presència en els mercats internacionals que tant bons resultats ha obtingut, l’Agència Catalana de Turisme ha obert aquest 2014 una oficina de promoció turística a São Paulo (Brasil), per promoure la destinació turística catalana en els mercats de Brasil, Argentina, Xile, Perú i Colòmbia.
 
Sud-Amèrica és un dels mercats turístics emissors amb major potencial de creixement, gràcies a què en els últims anys s’han incrementat les rendes familiars -especialment les de la classe mitjana-, resulta més fàcil accedir als crèdits, i s’han revaloritzat les principals monedes sud-americanes respecte a l’euro.
 
Un mercat en expansió
 
El mercat emissor més important per a la destinació catalana és Brasil, amb més de 140.000 visitants al 2013 (+3,4% respecte al 2012), seguit d’Argentina, amb més de 110.000 turistes al 2013 (+13,2% respecte l’any anterior). L’any 2011, 49 milions de turistes sud-americans van viatjar a l’estranger (40 per motius vacacionals i 9 per negocis), i s’estima que al 2014 aquesta xifra arribi als 57 milions.
 
A més, el mercat sud-americà es troba molt ben connectat, amb vols cap a Barcelona des de les principals ciutats: São Paulo (tres vols setmanals operats per Singapore Airlines), Buenos Aires (cinc vols setmanals operats per Aerolíneas Argentinas) i Bogotà (quatre vols setmanals operats per Avianca). I les tres aerolínies han mostrat el seu interès per incrementar la freqüència dels seus vols cap a Catalunya en els propers anys.

1  

Fitxers adjunts

El conseller, durant la seva intervenció en la trobada

El conseller, durant la seva intervenció en la trobada
JPG | 1390

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia