El secretari general de l’Esport, Ivan Tibau, ha presidit avui, al Museu i Centre d’Estudis de l’Esport Dr. Melcior Colet, de Barcelona, la presentació de la Vallès Drac Race, que combina per primera vegada en una única prova les modalitats de mountain bike i trail running. La competició se celebrarà durant el cap de setmana del 4 i 5 d’octubre en un recorregut pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.
sge
Foto: Jordi López
En l’acte, Ivan Tibau ha estat acompanyat per Olga Olivé, presidenta del Consorci de Turisme del Vallès Occidental; Lluís Capdevila, director de la Vallès Drac Race; Maverick Viñales, pilot de Moto2 i campió del món de Moto3; Xavier Espasa, director de l’Agència Catalana de Turisme; Josep Salom, diputat d’Esports de la Diputació de Barcelona, i Alfredo Vega, regidor d’Esports de l’Ajuntament de Terrassa.
 
La sortida per a la cursa de trail serà el 4 d’octubre i el 5 d’octubre per la de BTT, totes de bon matí, des del Parc de les Nacions Unides (Terrassa), que també serà el lloc d’arribada. La Vallès Drac Race en BTT tindrà un recorregut d’aproximadament 100km amb un desnivell acumulat de +3000m, mentre que la trail comptarà amb una distància d’aproximadament 65km amb un desnivell acumulat de +1600m. “El veritable desafiament és completar les dues curses”, ha assegurat Lluís Capdevila, director d’una prova organitzada pel Consorci de Turisme del Vallès Occidental i l’Ajuntament de Terrassa.
 
Ivan Tibau veu en la Vallès Drac Race “un nou exemple de l’aposta pel foment de l’esport amb innovadores propostes” que revitalitzen i modernitzen el nostre sector”. Els secretari general de l’Esport hi ha expressat el suport de la Secretaria General de l’Esport perquè “projectarà les potencialitats esportives i turístiques del Vallès Occidental i serà una bona manera de vendre país”.
 
“La Vallès Drac Race s’afegeix a l’extensa llista de proves que arreu de Catalunya combinen esport i natura, però també esport i economia, una unió que genera un potencial enorme per millorar l’economia del país, a banda de crear nous calendaris de curses”, ha afegit.
 
La prova, que pren el nom de la llegenda del drac de Sant Llorenç, vol consolidar-se com un “esdeveniment esportiu de referència i un element de promoció del respecte i el gaudi pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac”, a banda de convertir-se en un factor de promoció turística de la comarca, segons ha exposat Olga Olivé.
 
En una línia semblant, Alfredo Vega ha dit que la Vallès Drac Race neix per fomentar els valors positius de les activitats esportives de resistència i difondre el patrimoni natural i paisatgístic del Parc. Finalment, una de les cares més conegudes entre els participants serà, tal com ha assegurat ell mateix, Maverick Viñales, que ha confirmat que intentarà completar la cursa trail per l’entorn on habitualment fa la seva preparació física.
 
 
 

1  

Imatges

Fotografia de la presentació (Autor: Jordi López)

Fotografia de la presentació (Autor: Jordi López) 392