- La Generalitat convoca incentius per tal de promoure noves inversions en els àmbits del comerç, l’artesania i la moda de Catalunya, així com potenciar el teixit associatiu i els projectes col·lectius en aquests sectors
- Com a novetat de la convocatòria d’enguany, el Departament d’Empresa i Ocupació donarà suport a la transmissió de comerços en funcionament, per facilitar el traspàs de locals de negoci i la continuïtat de l’activitat comercial
- També és novetat un programa específic de suport a les PIMES per a la incorporació del comerç electrònic, com a canal de venda complementari a la venda presencial
L’any 2014, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), organisme adscrit al Departament d’Empresa i Ocupació, preveu donar suport a les actuacions col•lectives que afavoreixin la cooperació i gestió conjunta, la dinamització de zones d’alta concentració comercial així com promoure la participació en fires, salons i passarel•les, la revitalització dels oficis artesanals i la creació de sinergies amb el sector turístic.
Com a novetat, s’afegeixen dos nous programes: la transmissió d’empreses comercials viables i en funcionament , per facilitar-ne el relleu sense tancament, tot incentivant el traspàs dels locals de negoci. També la implantació de la botiga virtual per tal de potenciar el comerç electrònic per a aquelles pimes que vulguin implementar-lo com a canal complementari de la venda presencial a l’establiment.
El Pla d’incentius per al 2014 s’articula mitjançant els següents programes d’actuació:
1. Participació en fires, salons i passarel•les d’àmbit professional, multisectorial i monogràfiques, tant a Catalunya com a fora de Catalunya: ajut de fins a un 50% de la inversió, amb un màxim de 5.000 euros per sol•licitud i pel conjunt de fires, salons i passarel•les que es presentin.
2. Foment del comerç de proximitat associat: ajut per al desenvolupament de projectes de dinamització comercial a les zones urbanes amb una concentració mitjana, fins el 60% de la inversió, amb un import màxim de 6.000 euros.
3. Dinamització d’una zona d’alta concentració comercial: ajut per a les actuacions de dinamització d’associacions territorials on s’inclogui un motor comercial com, per exemple, un mercat municipal; fins al 60% de la inversió –amb un import màxim de 15.000 euros, 18.000 euros o 25.000 euros depenent de la inversió–. S’incrementarà fins el 35% en el cas de fusions associatives.
4. Actuacions innovadores liderades per les associacions del comerç, serveis, l’artesania i la moda: ajut per a la implementació d’actuacions innovadores relacionades amb la revitalització dels oficis artesanals i de moda, fins el 50% de la inversió, fins a un màxim de 10.000 euros.
5. Foment sectorial: ajut per a les actuacions que afavoreixin la integració sectorial i per a la definició d’estratègies de millora de l’eficiència de les empreses associades a un grup sectorial, fins a un 60% de la inversió, amb un import màxim de 25.000 euros.
6. Centrals de compres: subvenció per al foment de la cooperació empresarial i reforç de la competitivitat i dimensió de les empreses vinculades a una central de compra, fins el 50% de la inversió, amb un import màxim de 8.000 euros.
7. Transmissió d’empreses de comerç, serveis, artesania i moda en funcionament: fins el 10% de les despeses del traspàs, amb un import màxim de 6.000 euros, sempre i quan es tracti d’un petit o mitjà establiment a peu de carrer, i es respecti el plantejament del negoci.
8. Impuls de comerç electrònic, com a complement a la venda presencial: adreçat a impulsar la implantació de les noves tecnologies i el comerç electrònic, i com a complement del canal presencial. Fins el 50% de les despeses amb un import màxim de 3.000 euros incrementable, i 2.000 euros addicionals en el cas de la implementació d’aplicacions per a telèfons intel·ligents i creació de pàgines web.