·        EL TAU Innovation Day és una de les fires més grans d’innovació d’Israel organitzada pels centres d’emprenedoria (StarTAU) i transferència tecnològica de la universitat de Tel Aviv.
 
·        El premi aconseguit dóna a Udobu l’opció de presentar a Berlín el seu projecte davant potencials inversors en un acte que organitza Deutsche Telekom.
 
·        Udobu aplica al món del futbol el sistema de preus de venda d’entrades variable en funció d’estudis estadístics similar al que utilitzen les companyies aèries.
 
 
L’empresa catalana Udobu ha rebut el segon premi en el concurs d’empreses emergents que s’ha celebrat en el marc del TAU Innovation Day, una de les fires més grans sobre innovació que es fa a Israel i que organitzen StarTAU, el centre d’emprenedoria de la universitat de Tel Aviv, i l’Oficina de Transferència Tecnològica de la mateixa universitat. Udobu ha aconseguit aquest premi davant les més de 140 empreses emergents de tot el món que s’hi havien presentat.
 
Amb aquest segon lloc, Udobu podrà participar en un acte organitzat per Deutsche Telekom en el que presentarà a potencials inversors el seu projecte empresarial. Deutsche Telekom és un dels líders europeus en emprenedoria tecnològica.
 
Udobu ha creat una aplicació per al món de la cultura i els espectacles que determina el preu de les entrades en funció de l’anàlisi de vendes històriques, la projecció de vendes en el futur i l’ajustament al temps real. Udobu fa servir el mateix sistema que utilitzen les línies aèries per establir el preu dels bitllets en cada moment amb l’objectiu de maximitzar els ingressos: les companyies fan un estudi estadístic de vols anteriors de característiques similars per tal de poder pronosticar la demanda dels vols futurs i posar el preu que correspongui. Aquest preu també fluctua durant el període de venda per ajustar-se a la demanda en temps real.
 
L’aplicació creada per Udobu adapta aquest sistema a qualsevol tipus d’event que se celebri en un recinte amb capacitat limitada, però cada sector té les seves particularitats i per això l’empresa catalana ha decidit, per començar, centrar-se en els clubs de futbol. Per fer l’anàlisi dels preus de les entrades, Udobu ha classificat aquestes entitats en dos grups: els que no aconsegueixen omplir l’estadi i podrien canviar els preus per augmentar les vendes, i els que sí que l’omplen. En aquest segon cas, el fenomen de la revenda constata que les entrades s’estan venent per sota del valor real que percep el mercat i són els revenedors els que es queden gran part del valor generat pel club.
 
El projecte es va iniciar fa prop d’un any i ja ha passat un període de prova amb dos importants clubs a nivell mundial. Amb la resposta rebuda, Udobu ja disposa d’una primera versió de l’aplicació que oferirà als clubs esportius.