Les entitats signants de l’Acord del Codi de Bones Pràctiques Comercials al llarg de la Cadena Alimentària a Catalunya (CBPC), en col·laboració amb el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, han acordat realitzar, durant el 2014, les campanyes de promoció de productes, tal i com ja es va fer l’any 2013.
Aquestes campanyes van tenir una molt bona acollida, i per això, a part dels productes inclosos el 2013, s’ha acordat incrementar la promoció a nous productes.
Els diferents components del Codi ja tenen els primers cartells de la temporada: els de la patata nova i els de la cirera; i està prevista la seva distribució en punts de venda i mercats majoristes de Catalunya.
Posteriorment es duran a terme dues campanyes més que ja es van fer l’any passat: préssec/nectarina i clementina; i a més s’ampliarà a nous productes sobre els quals es vol també informar al consumidor de les seves propietats i característiques.
Aquestes campanyes posen en valor les qualitats d’aquests productes autòctons i de temporada i promoure’n la seva millor percepció i el seu consum. En aquest sentit, cal subratllar que aquesta actuació és un exemple de cap a on s’ha d’orientar el sector en el seu conjunt, unir voluntats, esforços i recursos amb una finalitat comuna a partir d’un treball conjunt. El gran mèrit del CBPC és precisament que hi hagi aquest acord entre tots els agents i que es treballi intensament i tots plegats en aquesta línia.
Cal destacar la importància d’aquestes actuacions de promoció per al sector agroalimentari català i també per la participació de tots els agents, amb un missatge de producte de qualitat, de temporada i de proximitat, acotant el temps, i incentivant-ne el consum, alhora que es fa pedagogia per al futur.
L’Acord del CBPC, nascut el 29 de juliol de 2011, ja compta amb 18 associacions adherides, representants de la producció, la indústria i la distribució agroalimentària. Es tracta d’una iniciativa de la qual el Departament n’és el precursor i en coordina les reunions, és d’adhesió voluntària, hi participen tots els agents de la cadena alimentària: producció, indústria, i distribució agroalimentària, el que el fa més important encara, i que té com a principal objectiu millorar les relacions entre els diferents tipus d’operadors, al llarg de tota la cadena de valor, mitjançant l’establiment d’un marc de referència contractual, que permeti una agilitat i una seguretat més gran en les transaccions comercials i en millori l’eficiència. A més, també pretén millorar la informació que reben els consumidors, la traçabilitat i valorar els productes agroalimentaris de qualitat, d’una seguretat alimentària més gran, més sostenibles i més respectuosos amb el benestar animal.
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agriculturacat i twitter.com/agriculturacat.