- Els treballs, que executarà la concessionària Invicat, començaran l’agost vinent
- El nou ramal directe entrarà en servei el juny de 2015 i comptarà amb un pressupost de licitació d’uns 3,75 MEUR

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat avui el projecte de millora de la connexió entre la C-33 i la C-17 a Mollet del Vallès, coincidint amb l’inici de la licitació de les obres. Així, ha anunciat que els treballs, que comptaran amb un pressupost de licitació de 3,75 MEUR, començaran l’agost vinent i finalitzaran el juny de 2015.
Aquesta actuació, que executarà la concessionària Invicat, consisteix en la construcció d’un ramal directe de connexió entre aquestes vies de comunicació en sentit Granollers per a millorar l’accessibilitat i la mobilitat dels usuaris de l’autopista C-33, que utilitzant la sortida número 1, a Mollet del Vallès, volen dirigir-se cap a Granollers mitjançant la C-17.
La construcció d’aquest nou ramal directe estalviarà als usuaris fer l’actual itinerari per l’interior dels ramals d’enllaços de la carretera C-59 amb la C-17 o amb l’N-152a. A més, aquesta actuació millorarà la seguretat viària dels usuaris, en especial en el cas dels vehicles pesants. L’obra s’emmarca en el pla d’inversions acordades per la Generalitat i les concessionàries de la C-33 i la C-32 –Invicat i Aucat– que s’executaran fins al 2017 per valor d’uns 100 MEUR.
Les obres preveuen la construcció d’un ramal, d’una longitud de 780 metres, que tindrà una plataforma de 7,50 metres d’amplada, dividida en una calçada de 4 metres, un voral dret de 2,5 metres i un voral esquerre d’un metre. El ramal projectat s’inicia a la C-59, un cop superada l’obra de fàbrica corresponent al pont de l’enllaç sobre de la C-33. Es manté paral·lel a la C-59 durant uns 100 metres, després se separa del tronc i es dirigeix cap a les vies del ferrocarril, convencional i d’alta velocitat, que es troben en dos nivells.
El ramal s’ha dissenyat de forma que passa entre aquestes línies fèrries, mitjançant un viaducte, tot creant un tercer nivell. Un cop superades les dues línies fèrries, el traçat projectat del ramal obliga a desplaçar lleugerament el ramal existent que connecta la C-17 amb la C-59, sentit Santa Perpètua de Mogoda.
Passat aquest punt, i apartant-se del ramal existent entre la C-17 i la C-59, el ramal projectat segueix en línia recta fins arribar a la línia de ferrocarril que uneix Mollet del Vallès i el Papiol. En aquest tram, es projecta un calaix empès per sota les vies del ferrocarril de 43,88 metres de longitud i 10,76 d’amplada. Finalment, el ramal connecta amb la carretera C-17 mitjançant una corba, se situa en paral·lel i es forma una falca per incorporar-se al tronc de l’autovia.
Les obres es complementaran amb els elements de drenatge, seguretat i abalisament, senyalització vertical i horitzontal, així com de tancament del nou ramal.