• En el marc de la iniciativa promocional Any del Turisme Familiar a Catalunya, la Generalitat inverteix 2,4 milions d’euros en una campanya específica per promocionar aquest producte en diferents mercats emissors.
  • Els eslògans triats en cada cas són: ‘We are Catalan’, al Regne Unit; “Wir sind Katalanen”, a Alemanya; “Nous sommes catalans”, a França; “Está en tu cabeza, está en Cataluña”, a l’Estat espanyol; i“Si ho tens al cap, ho tens a Catalunya”, a Catalunya.
  • L’any temàtic compta amb més de mil activitats i propostes vinculades al turisme familiar ofertes per centenars d’empreses turístiques catalanes que s’han adherit a la iniciativa.
El conseller Puig en la presentacio de la campanya de turisme

 

El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro, i del director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, han presentat avui la nova campanya de promoció turística centrada en el turisme familiar.

 
Amb un pressupost de 2,4 milions d’euros, el gruix de la campanya cobreix cinc mercats emissors: Regne Unit, Alemanya, França, Estat espanyol i Catalunya. L’objectiu és enfortir el posicionament de Catalunya com a destinació ideal per a les famílies amb nens. El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha explicat que amb aquesta campanya posem en valor la magnífica oferta, els productes, els serveis i les propostes que Catalunya ofereix a totes les famílies del món”. Puig ha destacat que “ha estat possible gràcies a l’esforç de concertació entre el sector públic i privat i als ingressos de l’impost turístic. Es tracta d’una campanya molt intensa, multicanal, que referma la nostra aposta important per un segment molt exigent i que aporta un alt valor afegit”.
 
A escala internacional, els anuncis mostren famílies estrangeres parlant de les seves experiències a Catalunya i que les fan sentir “com a casa”. La intenció és generar entre el públic un sentiment de pertinença a una destinació on gaudeixen d’unes vacances ideals en família. Els eslògans triats en cada cas són: ‘We are Catalan’, al Regne Unit;  “Wir sind Katalanen”, a Alemanya; i “Nous sommes catalans”, a França. Aquest eslògan vol transmetre el caràcter integrador i d’acollida dels catalans”, ha assegurat el conseller.
 
Pel que fa a la campanya a l’Estat espanyol i a Catalunya, es tracta de transmetre la idea que tot allò que algú pot imaginar per passar unes vacances en família, ho trobarà a Catalunya. En aquest cas, els eslògans utilitzats són “Está en tu cabeza, está en Cataluña” i “Si ho tens al cap, ho tens a Catalunya”.
 
El conseller ha destacat que Catalunya és una de les destinacions favorites de les famílies europees”. De fet, un 60% dels visitants que rep Catalunya són famílies, i el Pla de Màrqueting Turístic aprovat al 2013 estableix com a prioritat alta la retenció del client familiar. Per aquestes raons i coincidint amb el vintè aniversari de la proclamació de l’Any Internacional de la Família per part de l’ONU, la Generalitat ha declarat el 2014 com Any del Turisme Familiar.
 
Pel que fa a l’evolució del turisme, Puig ha afirmat que “la captació en turisme estranger està evolucionant de manera positiva. I, per primer cop en els darrers anys, sembla que el turisme intern està entenent que la recuperació està arribant. Esperem, doncs, unes xifres de turisme important”.
 
Suports de la campanya
 
La campanya, en els seus diferents formats de televisió, ràdio, premsa, publicitat exterior i presència online, es desenvoluparà des de principis del mes de juny fins el mes de desembre.
 
Enguany, seguint les directrius del Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya, l’Agència Catalana de Turisme destina una part important de la inversió de la campanya en accions dins l’entorn online i xarxes socials. En aquest sentit, Catalunya estarà present a portals d’oci i viatges i comunitats de viatgers com ara Atrápalo, eDreams, Opodo i Tripadvisor, així com a les xarxes socials Facebook, Youtube i Twitter,  i a cercadors com ara Google. Cal destacar la presència en els les plataformes de comercialització on line d’operadors turístics internacionals, entre ells Unister, Jet2holidays, Holidaycheck i Neckermann.
 
Pel que fa a la televisió, es duran a terme algunes accions en programes de màxima audiència a nivell de Catalunya i del mercat internacional. La nova campanya de promoció també tindrà una presència destacada als autobusos i al centre de Madrid amb una lona gegant; i a les pantalles dels principals centres comercials de Madrid, Saragossa, Sant Sebastià i Bilbao.
 
Cal afegir, a més, una campanya gràfica en premsa i exteriors en col·laboració amb Vueling i la tematització en clau de turisme familiar d’un dels trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

Unes 350 empreses col·laboren en l’Any del Turisme Familiar a Catalunya
 
Els nous anuncis dirigeixen el públic cap al web catalunya.com on s’ha creat un espai específic per promoure totes les ofertes i activitats dirigides al públic familiar. El públic, al qual s’adrecen aquestes accions, són famílies que viatgen amb nens/es de fins a 16 anys.
 
La implicació i la col·laboració d’empreses, associacions i entitats del sector turístic català han estat clau per a l’èxit d’aquesta iniciativa promocional que compta amb més de 1.000 activitats pensades específicament pel públic familiar. A través d’un espai específic al web catalunya.com, creat per a l’ocasió, prop de 350 empreses ofereixen activitats i propostes amb incentius, promocions i regals, pensades especialment per al públic familiar.
 
El conseller Puig ha agraït la tascadel nostre sector, de les empreses, dels municipis, de les escoles de formació turística...hem fet els deures i això ens ha de permetre guanyar l’aposta per la qualitat en un mercat cada cop més exigent. La collita turística ha de permetre enfortir l’economia del país”
 
Les empreses s’hi han adherit oferint, a títol individual, descomptes i promocions especials per a nens en alguna d’aquestes quatre modalitats: 20% de descompte, 50% de descompte, nens gratis i ofertes especials adreçades a famílies nombroses. A banda, les associacions empresarials d’allotjament i serveis turístics realitzaran durant tot l’any diferents concursos i sortejos amb premis i promocions especialment pensades per al públic infantil. També s’organitzaran activitats especialment adreçades als més petits.
 
Una imatge gràfica de l’Any del Turisme Familiar serveix per identificar els establiments i empreses que participen en aquesta acció. Així els turistes que visitin Catalunya amb nens, podran saber de forma ràpida quina és l’oferta inclosa en el marc d’aquesta celebració.
 
Altres accions
 
A més de la campanya de promoció i dels acords amb les empreses, la Direcció General de Turisme i l’Agència Catalana de Turisme han posat en marxa altres accions per potenciar i promocionar aquest tipus de turisme:
 
  • Acords amb operadors turístics i comercialitzadors on-line d’arreu d’Europa per promoure l’Any del Turisme Familiar a la xarxa.
  • Accions de promoció en els mercats: més de 200 accions (trobades de comercialització, viatges de familiarització, viatges de premsa, presentacions, presència a fires especialitzades, etc) adreçades als principals mercats emissors per difondre aquesta iniciativa promocional.
  • Potenciació de la promoció de l’Any del Turisme Familiar a les xarxes socials de l’ACT (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Pinterest).
 
Catalunya disposa de 16 destinacions certificades amb el segell de Destinació de Turisme Familiar (DTF). Aquesta certificació, que va néixer al 2003, s’atorga un municipi o conjunt de municipis, que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Fins l’any passat només municipis del litoral comptaven amb aquesta distinció. Amb la incorporació al 2013 de Les Valls d’Àneu i amb la certificació de les Muntanyes de Prades, aquest mateix diumenge, el segell s’ha obert a les destinacions d’interior.
 
S’estima que un 30% del turisme mundial són famílies. Es tracta d’un turista que viatja per motius vacacionals (normalment per vacances d’estiu tot i que també es desplaça per setmana santa i ponts llargs), i que acostuma a realitzar estades llargues (entre 7 i 10 nits). A més, el turista familiar considera les seves vacances com un temps de qualitat per a la família, i per tant són considerades una despesa prioritària per davant d’altres tipus de despeses. En el cas dels mercats domèstic i de proximitat, les famílies amb nens tenen una intenció de viatjar d’entre el 60-70%, fet que els converteix en un turista potencial molt important.
 
Globus “Catalunya”
 
En el marc de l’acte d’avui, l’Agència Catalana de Turisme ha presentat el globus aerostàtic que llueix la marca “Catalunya” i que es converteix en una nova eina de promoció turística. El globus és un dels més grans d’Europa, està adaptat per a persones amb discapacitat i mobilitat reduïda i té una capacitat de fins a 16 passatgers.
 
El globus està operat per l’empresa Globus Kon-Tiki, amb 20 anys de trajectòria i especialitzada en vols turístics, competicions i d’altres serveis relacionats amb globus aerostàtics.
 
*A través d’aquest enllaç, les televisions poden descarregar-se imatges de recurs de l’acte de presentació de la campanya de promoció turística de Catalunya que s’ha fet avui a la Plaça Catalunya de Barcelona:

2  

Fitxers adjunts

El conseller Puig en la presentació de la campanya turística

El conseller Puig en la presentació de la campanya turística
JPG | 1060

Vagó dels FFCC vinilat amb imatge de la campanya

Vagó dels FFCC vinilat amb imatge de la campanya
JPG | 1517