· Aquesta jornada professional reuneix avui a Cellers més de 50 d’empreses i entitats catalanes i una vintena d’operadors turístics procedents d’Alemanya, Benelux, Israel, Portugal i també de la resta de l’Estat espanyol.
· Al llarg d’aquesta trobada, la més important per comercialitzar la marca turística Pirineus, es mantindran prop de 500 cites comercials.
El Pallars Jussà acull avui una nova edició de la jornada de comercialització Workshop Pirineus, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme (ACT), on participen una vintena d’operadors turístics i 55 empreses i entitats catalanes amb oferta turística vinculada als Pirineus. La trobada té lloc a l’hotel Terradets de Cellers, poble del municipi de Castell de Mur (Pallars Jussà).
Aquest any, els empresaris catalans participants a la jornada comercial d’avui tenen l’oportunitat de contactar amb operadors turístics especialitzats en senderisme, turisme actiu i producte de muntanya procedents d’Alemanya, Benelux, Israel, Portugal i també de la resta de l’Estat espanyol.
Durant tota la jornada, els empresaris turístics dels Pirineus mantindran prop de 500 entrevistes personalitzades amb els diferent agents turístics per presentar i facilitar la comercialització dels seus productes. L’objectiu principal del Workshop Pirineus és motivar els operadors i agents de viatges perquè programin la zona pirinenca i que aquells que ja ho fan, n’ampliïn l’oferta.
A més de la trobada professional, els operadors turístics també duen a terme un viatge de prospecció per conèixer l’oferta del territori. Enguany, els operadors poden gaudir de diverses propostes com ara excursions al Congost de Mont-rebei, a la Vall Fosca, a Sort, al romànic de la Vall de Boí, al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici; activitats enogastronòmiques, de turisme actiu, d’aventura i de salut i benestar; una observació del cel del Montsec, reserva Starlight; visites al castell de Mur i al punt d’informació turística de la comarca (l’Epicentre de Tremp), entre d’altres.
La jornada d’avui s’emmarca en el conjunt d’accions dutes a terme per l’ACT amb l’objectiu de comercialitzar i promocionar el turisme interior, de natura, aventura, muntanya i rural. Aquest tipus de turisme és un dels productes que el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya 2013-2015 considera prioritari potenciar.
Aquesta trobada de comercialització és l’acció més important que organitza el Programa Pirineus, impulsat per l’Agència Catalana de Turisme, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Conselh Generau d'Aran, la Diputació de Barcelona i l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), adscrit al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
1