Territori

El conseller Vila lliura el certificat EMAS als 22 municipis de la Conca de Barberà

query_builder   13 juny 2014 13:15

event_note Nota de premsa

El conseller Vila lliura el certificat EMAS als 22 municipis de la Conca de Barberà

  • És la primera vegada que els ajuntaments de tots els municipis d’una comarca aconsegueixen la aquesta certificació ambiental voluntària, a través d’un projecte pioner a Europa
 
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha lliurat aquest migdia el certificat EMAS als 22 municipis de la Conca de Barberà. En concret, a Barberà de la Conca, Blancafort, Conesa, l’Espluga de Francolí, Forès, Llorac, Montblanc, Passanant i Belltall, Les Piles, Pira, Pontils, Rocafort de Queralt, Santa Coloma de Queralt, Sarral, Savallà del Comtat, Senan, Solivella, Vallclara, Vallfogona de Riucorb, Vilanova de Prades, Vilaverd, Vimbodí i Poblet. És la primera vegada que els ajuntaments de tots els municipis d’una comarca aconsegueixen la certificació EMAS, a través d’un projecte pioner a Europa, liderat pel Consell Comarcal de la Conca de Barberà. Aquest pla s’ha desenvolupat en quatre fases i l’ha subvencionat la Direcció General de Qualitat Ambiental, del Departament de Territori i Sostenibilitat, amb un import de 192.193 €.
 
El projecte es va iniciar l’any 2009. Prèviament, l’any 2007, sis centres del Consell Comarcal havien aconseguit la certificació EMAS: la seu central, els telecentres de Montblanc i de l’Espluga de Francolí, les deixalleries de l’Espluga de Francolí i de Montblanc, i l’oficina comarcal de turisme de Poblet. La implantació de l’EMAS al Consell Comarcal va permetre obtenir uns resultats de millora ambiental alineats amb la visió del Consell de ser un referent en la innovació i el desenvolupament i en el compromís amb l’entorn.
 
L’abast del sistema de gestió ambiental implantat a cada Ajuntament arriba als serveis administratius i al ciutadà que es presten des de l’edifici consistorial. La implantació del sistema comportarà millores en aspectes com la gestió dels residus, l’ús de l’energia, el consum d’aigua, o la contractació pública. Aspectes que repercutiran en millorar la qualitat dels serveis prestats als ciutadans i als agents socioeconòmics dels municipis.
 
L'EMAS (Eco-Management and Audit Scheme) és una eina d'ús voluntari disponible per a qualsevol organització que operi en algun sector econòmic de la Unió Europea o fora de la Unió Europea i que vulgui assumir una responsabilitat ambiental i econòmica, millorar el seu comportament ambiental, i comunicar els seus resultats ambientals a la societat i a les parts interessades en general. La Direcció General de Qualitat Ambiental, del Departament de Territori i Sostenibilitat, és l'organisme competent a Catalunya per a la gestió del sistema EMAS.
 
 
A tot el món hi ha 4.136 organitzacions que disposen d’EMAS, de les quals 1.228 a Alemanya i 1.090 a Espanya, que ocupen les dues primeres posicions. Catalunya té 289 organitzacions (el 26% de l’estat espanyol), que comptabilitzen un total de 417 centres.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 43

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia