Empresa i Treball

TURISME

La Generalitat lliura els primers diplomes de la nova certificació Hotel Gastronòmic de Catalunya

query_builder   19 juny 2014 14:11

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat lliura els primers diplomes de la nova certificació Hotel Gastronòmic de Catalunya

·        35 hotels han rebut aquest distintiu, impulsat des de la Direcció General de Turisme, que té com a objectiu posicionar una oferta turística singular, d’alt valor afegit, i que combina l’allotjament confortable amb una oferta gastronòmica de cuina catalana arrelada en el territori.
 
·        De caràcter voluntari, hi poden optar hotels de petit format (amb un màxim de 60 habitacions) i que compleixin aquests quatre requeriments: gestió familiar, allotjament confortable, oferta gastronòmica de qualitat i dinamització del territori a nivell econòmic i cultural.
 
·        Els hotels certificats formaran part d’un pla de promoció específica que durà a terme l’Agència Catalana de Turisme.
 
El secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro, i del director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha lliurat avui els primers diplomes de la nova certificació Hotel Gastronòmic de Catalunya. En total, 35 establiments hotelers han rebut aquest segell, impulsat per la Direcció General de Turisme, que té com a objectiu posicionar en el mercat una oferta turística singular, d’alt valor afegit, que combina l’allotjament confortable amb una oferta gastronòmica de cuina catalana arrelada en el territori.
 
L'especialitat gastronòmica s'engloba dins d'un model turístic de qualitat que vol donar resposta a les necessitats del turisme actual. Es tracta de conservar la personalitat, la identitat i els productes del territori, donar-los a conèixer i oferir-los com un valor afegit.
 
En aquesta línia, durant la seva intervenció, Torres ha destacat que “des del Govern apostem contínuament pel turisme de qualitat, però hem de ser conscients que per atraure una demanda de cert nivell hem de tenir una oferta de qualitat. El projecte que avui presentem s’emmarca dins d’aquesta filosofia”. En aquest sentit, ha volgut recordar que “la Generalitat aposta per la gastronomia com una via per crear una oferta de valor afegit, desenvolupant per exemple una estratègia d’enoturisme que permeti situar Catalunya com a destinació enoturística a escala internacional o apostant per l’oleoturisme com una iniciativa per crear una oferta diferencial”.
 
Per la seva banda, Muro ha declarat que “projectes com el segell d’avui són un bon exemple de que mitjançant la col·laboració entre el sector públic i privat es poden aconseguir grans objectius”.
 
Per part dels Hotels Gastronòmics ha parlat el sr. Vicenç Fajardo, de l’Hotel La Plaça de Madremanya, que durant la seva intervenció ha volgut destacar que “la nostra feina és dedicar-nos cada dia al nostre territori i a la gastronomia, i que ens ajudin a impulsar aquesta feina és d’agrair”.
 
La Direcció General de Turisme ha treballat en la creació d’aquesta especialitat, que complementa la seva labor de suport al turisme interior, junt amb tres entitats: l’Associació Cases Fonda de Catalunya, CIM Hotels i Costa Brava Verd Hotels. A més, l’Institut Català de la Cuina també ha participat en la definició del projecte.
Procés de certificació
 
El segell d’Hotel Gastronòmic és de caràcter voluntari. Hi poden optar els establiments de petit format (amb un màxim de 60 habitacions i 120 places), que estiguin donats d’alta al Registre de Turisme de Catalunya (RTC), i que compleixin amb els quatre eixos principals de la certificació:
 
  • Gestió familiar: l’establiment ha de tenir un tracte personalitzat i els propietaris han d’estar al capdavant de la gestió diària.
 
  • Allotjament de qualitat i confortable: l’edifici ha d’estar en bon estat de conservació i manteniment; les habitacions han de tenir un bon nivell de confortabilitat i prestacions, com per exemple aigua envasada, llenceria de bona qualitat i articles d’acollida al bany; i els espais del menjador i del bar han de tenir un bon nivell de confortabilitat.
 
  • Oferta gastronòmica de qualitat: l’establiment ha d’oferir, com a mínim, el servei d’esmorzar i sopar, i pot oferir també un menú gastronòmic; l’oferta gastronòmica ha d’incloure, com a mínim, un 40% de plats de cuina catalana, ha de seguir el cicle de les estacions i incloure productes frescos i de temporada, i com a mínim el 40% de productes utilitzats en l’elaboració dels plats han de ser de qualitat i de productors autòctons i de proximitat; a més, com a mínim el 51% de la carta de vins ha de ser catalana, i el vi de la casa ha de ser també català.
 
  • Dinamització territorial a nivell econòmic i cultural: l’establiment ha de disposar d’informació actualitzada dels serveis que proporciona; ha de tenir identificats els productes locals amb Denominacions d’Origen Protegides (DOP) i Indicacions Geogràfiques Protegides (IGP), i ha de fer difusió de la cultura i els productes de la zona; a més, el web de l’hotel ha de tenir informació actualitzada de la seva oferta gastronòmica i de la carta, així com de les activitats que s’ofereixen al territori, ja siguin lúdiques, culturals, gastronòmiques o enològiques.
 
Qualsevol establiment hoteler que compleixi aquests requisits pot presentar la seva sol·licitud davant l’Oficina de Gestió Empresarial. El segell té una validesa de quatre anys, i per tant transcorregut aquest temps l’establiment hoteler pot optar a demanar-ne la renovació.
 
 
Pla de promoció específic
 
Els establiments certificats reben un diploma i una placa distintiva, i entren a formar part d’un pla de promoció específica que du a terme l’Agència Catalana de Turisme, i que consisteix en:
 
  • Promoció dels segell a diferents fires, tant nacionals com internacionals
  • Presentacions d’aquest nou segell a diferents mercats
  • Difusió a diferents mitjans de comunicació de la premsa escrita, la premsa a internet, ràdio i televisió
  • Participació en els diferents viatges de familiarització (tant de premsa com d’operadors turístics) que organitza l’Agència Catalana de Turisme
  • Participació en diferents jornades comercials que organitza l’Agència Catalana de Turisme
  • Comercialització de les propostes lligades als Hotels Gastronòmics en el canal de venda del web www.catalunya.com
  • Presència destacada al web www.catalunya.com
 
A més, es vincularà el segell amb el programa Enoturisme Catalunya per poder promocionar conjuntament ambdues propostes.
 
 
Llistat d’Hotels Gastronòmics certificats
 
Els establiments certificats amb aquest segell són:
 
Als Pirineus
 
  • Hotel Ca l’Amagat
  • Hotel Can Boix de Peramola
  • Hotel El Monegal
  • Hotel El Prado
  • Hotel Prats
  • Hotel Restaurant Andria
  • Hotel Restaurant Els Caçadors de Ribes de Freser
  • Hotel Muntanya & Spa
  • Hotel Vall Ferrera
 
A la Costa Brava:
 
  • Ca l’Arpa
  • El Far Hotel Restaurant
  • Es Porta Hotel
  • Hotel Casamar
  • Hotel El Molí
  • Hotel Empordà
  • Hotel Hostal La Quadra
  • Hotel La Plaça de Madremanya
  • Hotel Llevant
  • Hotel Mas Pau
  • Hotel Restaurant Empòrium
  • Hotel Rural Niu de Sol
  • Hotel Sa Tuna
  • La Fornal dels Ferrers
  • Mas Ses Vinyes
  • Masia La Palma
  • Sant Pere del Bosc Hotel & Spa
 
A la Costa Barcelona:
 
  • Fonda Europa
  • Hotel Restaurant Can Cuch
  • Hostal de la Plaça
 
Paisatges de Barcelona
 
  • Ca la Manyana
  • Hostal Estrella
  • Mas Albereda
 
A la Costa Daurada:
 
  • Hotel Antiga
  • La Boella
 
A Terres de l’Ebre:
 
  • Hotel Diego
 

1  

Fitxers adjunts

Fotografia de grup de l'acte de lliurament dels diplomes de la nova certificació Hotel Gastronòmic de Catalunya.

Fotografia de grup de l'acte de lliurament dels diplomes de la nova certificació Hotel Gastronòmic de Catalunya.
JPG | 1185

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia