ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

El Govern signa un conveni amb l'ONCE per impulsar la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

  • El conseller de la Presidència, Francesc Homs, ha destacat que l’acord signat avui “expressa notablement un compromís evident en molts àmbits”, a més de “l'assumpció d'una sèrie de responsabilitats i de deures”
Foto de família
El Govern de la Generalitat ha signat avui un conveni marc de col·laboració amb l’ONCE; la Fundació ONCE per a la Cooperació i Inclusió Social de Persones amb Discapacitat; la Fundació ONCE per a l’Atenció de Persones amb Sordceguesa (FOAPS) i l’Asociación para el Empleo y la Formación de Personas con Discapacidad (FSC Inserta), per impulsar la inclusió laboral de les persones amb discapacitat.
 
En l’acte de signatura, que ha tingut lloc al Palau de la Generalitat aquest matí, el conseller de la Presidència, Francesc Homs, ha destacat que l’acord rubricat avui expressa notablement un compromís evident en molts àmbits”, a més de “l'assumpció d'una sèrie de responsabilitats i de deures” per part de l’Administració que respon a la una idea “de buscar permanentment la col·laboració entre allò que és l'àmbit estrictament públic i tot el que són les iniciatives fetes des d'altres perspectives”.
 
En aquest sentit, el portaveu del Govern ha posat l’accent en la importància que té facilitar una “igualtat d'oportunitats o la màxima igualtat d'oportunitats possible” de les persones amb discapacitat, una tasca que, “malauradament, no té fi”. En referència a les “smart cities”, el conseller ha coincidit amb els representants de l’ONCE i la Fundació ONCE quan ha assegurat que “l’accessibilitat és consubstancial” a aquest concepte cal que “això estigui, ben damunt la taula i ben present” a l’hora d’incorporar les noves tecnologies en la nostra vida quotidiana.
 
El conseller ha elogiat la tasca que es fa des de l’ONCE des de fa més de 75 anys, que reconeix que té “un nivell d'eficiència i una capacitat d'oferir serveis extraordinaris” i ha destacat que representa “un missatge d'esperança”, que és el que, de fet, “ens ajuda i ens pot fer pensar que podem tirar endavant.”
 
Per la seva banda, el secretari del Govern, Jordi Baiget, que ha obert l’acte, ha recordat que el conveni marc signat avui amb l’ONCE respon a un procés de negociació treballat “durant molts mesos” que ha estat “intens” i que s’adapta a les noves circumstancies del nou context econòmic i social. Aquest conveni recull diversos acords en educació, responsabilitat civil, accessibilitat universal, control del joc il·legal, seguretat i innovació, entre d’altres.
 
L’esmentat acord l’han signat, per part del Govern, el conseller i portaveu del Govern, Francesc Homs, i per l’altra banda, el delegat territorial de l’ONCE, Xavier Grau; i el director general de Fundació ONCE i vicepresident de FSC Inserta, José Luis Martínez Donoso. A l’acte també hi ha assistit la consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia