Moment de la signatura del conveni

 

 

  • El conseller Felip Puig, l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el president de la Federació d’Associacions de Comerciants de l’Eix Comercial de Lleida, Llorenç Gonzàlez, han signat avui a l’Ajuntament de Lleida un conveni de dinamització comercial de la ciutat, per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert.

 

  • L’objectiu del conveni és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.

 

  • El pla d’actuacions, previst a desenvolupar durant 2014, preveu accions de posicionament de la marca comercial, de millora de la competitivitat de l’oferta, i mesures per millorar la mobilitat i accessibilitat, amb aparcaments, millora del paviment i del mobiliari urbà.
 
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el president de la Federació d’Associacions de l’Eix Comercial de Lleida (FACEC), Llorenç Gonzàlez, han signat avui a la Paeria un conveni de dinamització comercial. Amb aquesta signatura, Generalitat, Ajuntament i la FACEC, formalitzen el compromís per sumar esforços per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert de la ciutat.
 
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
 
De la seva banda, l’Ajuntament de Lleida treballa, des de la Regidoria de Comerç, Consum i Mercats,  per la promoció i la posada en valor del comerç de la ciutat.  La seva especificitat i qualitat genera  activitat econòmica i ocupació i constitueix un pol d’atracció essencial per a la ciutat.  
Amb aquesta premissa, l’objecte conveni és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
 
El pla d’actuacions, impulsat per l’associació de comerciants, contempla un seguit d’accions orientades, en primer lloc, a identificar la marca comercial, amb accions de promoció de l’Eix de Lleida com a centre comercial urbà i no com a carrers comercials, i de promoció i dinamització comercial (com un mercat de rebaixes, Shopping Day, o un programa especial per Nadal, entre d’altres).
 
Així mateix, el pla preveu accions de millora de la posició competitiva de l’oferta -amb implementació de les TICs i ús de centrals de compra- i de mobilitat i accessibilitat, amb actuacions de millora en l’aparcament, el paviment, el mobiliari urbà i en seguretat. El pla també contempla millores en el model de gestió, amb un equip de direcció i de gestió professionalitzat.
 
Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com l’Ajuntament de Lleida es comprometen a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions.
 
El conseller Puig ha defensat una vegada més el model comercial català que constantment "es veu amenaçat" pel govern de Madrid. "Nosaltres no estem per la liberalització dels horaris. Vetllarem per mantenir l'equilibri comercial" ha sentenciat el conseller.
Per Puig, signar un conveni d'aquestes característiques és "renovar el compromís de la Generalitat amb la cohesió social" i  representa "retornar els esforços dels impostos als ciutadans i comerciants".
 
Per la seva banda, l'alcalde  de Lleida ha compartit amb el conseller "la defensa del model comercial català" i ha agraït al departament la signatura del conveni que permetran "incrementar l'activitat comercial del municipi"
 
El pressupost total del pla d’actuacions és de 104.960 euros. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte una subvenció de 25.000 euros en el marc del programa de Dinamització de  zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.